fredag 11. desember 2015

Balansegangen

Internett og media florerer i saker som provoserer meg, gjør meg trist, gjør meg sint, og til slutt kanskje litt gal også. Det er så utrolig mye av mediedekningen nå som drar meg ned. Bare i Østfold har vi saker som psykisk terror mot ansatte ved det nye Sykehuset Kalnes, påsatte branner på asylmottak, flyktningssaken, mangel både på blod og morsmelk, og kommentarene, dere... Kommentarene til alle disse sakene er det aller verste. Alt hatet som blir spydd ut, dyrket og støttet opp. Jeg skal helt ærlig innrømme at jeg tar meg selv i å bli sint sammen med dem til tider, men følelsen av å være sint for slike ting får meg nærmest i ukjente dimensjoner. Jeg er ikke en slik person. Jeg er glad, livlig, energisk og har det bra. Sånn egentlig.

Derfor er det viktig å lese eller se noe som er hyggelig også!

Det virker kanskje litt arrogant når jeg skal skrive om noe positivt, og tro dere blir like glad for det som meg (lenge leve janteloven, dere), men det har skjedd og skal skje to ting i løpet av ei uke. Og du får vite om det, enten om du vil eller ikke.

1. I kveld drar jeg til Tallinn med familien, og gjett om vi skal shoppe ræva av oss? Vi skal det. Jeg har med hensikt spart penger for å bruke de vilt og uforskammet der i Estland, og har store planer om å komme hjem med tyngre bagasje. I fjor var vi på julemarkedet i Krakow, og ikke bare er det helt nydelige bygninger der med masse historie, men julegatene og juletorget er så koselig. Visste du forresten at det er et tårn i Tallinn som heter Pikk Hermann?



...er ikke det kjedelig? "Hællæ, vet du hvor jeg finner pikk-tårnet?" Så er det jammen et tårn også, og ikke en slapp bygning, liksom. Hvis en bygning kan være slapp. Etter at jeg har blitt sår i beina fra trasking på julemarkedet, skal jeg oppsøke dette tårnet, og for moro skyld spørre meg frem.

2. Dette bildet ble tatt om tirsdagen...


...ikke fordi jeg skal ha nytt pass, men fordi Gjensidige trengte det for å sette det på adgangskortet mitt. Jeg har nemlig fått meg ny jobb! Det vil fremdeles være dager på radioen, men får mulighet til å fylle ut dagene mine der inne i Oslo. Jeg skal jobbe i Oslo. Det høres litt rart ut, siden jeg er oppvokst med jorder og oppdrettskaniner og -høner rundt meg. I det siste har det blitt et par turer til Oslo, og for moro skyld observerte jeg hvordan folk kledde seg der. Absolutt alle kledde seg pent, med svarte bukser, blazer, kjoler, høye hæler, lange kåper, flotte skjorter og blanke sko. 

...jeg er rett og slett nødt til å handle klær nå. Jeg ser jo ikke ut.

Har du noen tips for hvordan jeg kan se profesjonell ut? Det er altfor mange nagler, hodeskaller, zebrastriper og svarte klær i skapet mitt. Hjelp..!

Så ble det "bankmann" av meg også, som far min og far hans før det.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Så hyggelig at du vil si noe!