onsdag 23. mars 2011

Sokkemysterie og kan-ikke-bevege-meg-bukser

Merker jeg har stått opp på feil bein i dag. Er det noen som vet hvordan det kan ha seg, egentlig? Er det fordi vi drømmer, så får vi det humøret fra drømmen? Alle drømmer, men alle husker ikke alltid hva de drømmer. En av de få tinga jeg husker fra da jeg studerte psykologi... Uansett. Det jeg tenkte å blogge om nå, var sokker og olabukser.

Sokker er et helt eget kapittel. Hvorfor kan ikke para holde seg sammen? Hva skjer alltid med den ene sokken når de vaskes? Hva er vitsen med pynta sokker? Jeg satt og bretta sokker i  går, og jeg husker jeg var imponert over at så mange sokker manglet partner. Kurven var ikke stor, men jeg tror jeg satt igjen med 8-9 single sokker på låret. Hvor blir de av? Sånn seriøst, jeg lurer virkelig på det. Begynner nesten å tro at vaskemaskinen faktisk spiser de opp.

Jeg er ikke så veldig nøye med hva jeg skal tråkke på hele dagen. Hver morgen når jeg skal finne meg sokker, bare tar jeg det nærmeste paret jeg finner. I dag er et prakteksemplar på det:
















Denne sokken består av en 80-tallsblåfarge, og et fly med en ring rundt. Dere som har lest lenge nok til å bli kjent med Kine, vet at hun hater at jeg går med knæsje sokker i en åpen sko. Jeg, for min del, tenker ikke over det i det hele tatt.
















...okei, kanskje jeg hadde valgt et annet par til neste gang. Når jeg først er klar over det, mener jeg. Et annet tilfelle var da jeg hadde tatt på med røde sokker oppi den samme typen sko. Kine nekta å gå sammen med meg med mindre jeg tok de av.

Nei, sokker altså... Jeg har sagt det før, men jeg sier det igjen - når jeg flytter for meg selv (for godt), skal jeg kun ha like sokker. Bare svarte. Ullsokkene skal være svarte, halvsokkene skal være svarte, tennissokkene skal være svarte og de vanlige skal være svarte. Og INGEN skal få lov til å vaske sokkene sammen med meg! Noe jeg egentlig ikke kommer til å bli noe problem, siden jeg har slutta å tro at jeg ender opp som en gift kvinne. Og dette innlegget hjelper ikke akkurat til med å skaffe meg flere (brukbare) friere...

--------------------

Helt ærlig, dere. Hva er greia med olabukser? Hvorfor er det så populært, egentlig, når både strømper, tights, stoffbukser, joggebukser, shortser, capribukser, dress, skjørt, kjoler o.s.v. er så SYKT mye mer behagelig? Selv har jeg på meg olabukser i dag, kun for å bekrefte hvorfor jeg ikke liker å ha på olabukser.
















Olabuksa er stiv, alle har nesten lik farge, den strammer rundt hofta, du får ikke bøyd deg og beina subber i bakken.

Det jeg KAN si om olabukser da, er at mange ser veldig kule ut, og jeg misunner dem som kler og liker å ha det på. For da hadde jeg gått med det mer selv.

Ellers er det ikke bare jeg som er sur og grinete i dag. Jeg er hjemme sammen med bikkja mi, og hun blir sur hvis jeg ikke gir henne oppmerksomhet. Nå for eksempel sitter hun på fanget mitt mens jeg skriver og slikker meg på armen. No shit.
















Jeg er i hvert fall glad for at jeg er rein på armen. Nei, jeg ble faktisk i litt bedre humør gjennom dette innlegget! Sikkert fordi jeg akkurat har snytt ut en kilo nesegrøt.
















Yes. Peace out.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Så hyggelig at du vil si noe!