onsdag 13. januar 2016

Går fremover, si

Nå har jeg vært i ny jobb i litt over en uke, og på den tiden har jeg vært ganske opptatt av å lære meg rutiner, programmer, hilse på folk og generelt finne min plass i selskapsånden. Å være helt fersk på et såpass stort sted kan til tider føles litt vanskelig, men det ordner seg snart. Folka jeg jobber med er så hyggelige, og alle hjelper mer enn gjerne til om det er noe. Du har sikkert opplevd å være den nye i en klikk som har kjent hverandre en god stund. Det er alltid litt vanskelig, helt uavhengig av personene som er rundt deg, som i mitt tilfelle heldigvis er veldig ålreite. Det må på ingen måte misforstås

Arbeidsoppgavene er annerledes til hvordan jeg er vant til fra før. Stillingen jeg besitter er helt ny, og det er ingen som har erfaring fra akkurat min stilling før meg. Derfor fungerer jeg foreløpig som en ekstra ressurs som hjelper til der jeg trengs til jeg kan stå på egne ben og holde på med egne prosjekter. Fra å være vant til å drive en hel radiostasjon alene enkelte dager til å være avhengig av andre for å vite hva jeg skal gjøre er litt uvant, og jeg gleder meg til jeg blir mer selvstendig. Så slipper jeg å mase også. Haha, åh.

Av oppgavene jeg har gjort så langt, har det vært for det meste å skrive, og det gleder meg enormt. Å skrive må være noe av det artigste man kan få betalt for, tenker jeg! I tillegg kom Marie endelig hjem fra Afrika, og kunne holde meg i hånda mens vi spiste lunsj. Da ble alt mye bedre med en gang <3

Kort oppsummert kan du si jeg trives veldig godt her, og tenker for meg selv akkurat i dette øyeblikk at å skrive oppdateringer som dette ikke er min sterke side. Haha, jeg liker bedre å hente ting fra innerste rota i huet mitt, som på ingen måte er relevant for tiden, gir mening eller er viktig for noen. I hvert fall på bloggen. Kanskje noen ikke lurte på åssen det gikk engang, men du fikk vite det likevel.

 
Kilde

Hvordan håndterte du situasjonen da du var «den nye»?
Jeg tar gjerne imot tips. Hilsen sosialidioten.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Så hyggelig at du vil si noe!