torsdag 17. mars 2016

Den hellige gral

Hvis du er like glad i sminke som meg, eller om du har like tørr og likblek hud som meg, vet du at å finne den perfekte foundationen kan være noe av det vanskeligste som finnes. Huden min er såpass tørr at hver eneste foundation som er lys nok jeg tar på, så ser det etter hvert ut som om noen har smelt en porselensdukke i veggen med hodet først. Hver minste lille pore sloss om oppmerksomheten, og er jeg bare så vidt nær nesa mi blir foundationen med. Kjær’stepar i gamleda’r, gifta seg med nesa bar.

Men så, dere… Så fikk jeg prøve en foundation … blir det «svigerinna» mi, tro? Om ho er sammen med broren min? Hun heter Linnea, i hvert fall! Linnea hadde med seg den hellige gralen hjem til meg, og jeg fikk lov til å prøve. Etter testen løp jeg rundt i leiligheten som et lite barn på julaften, og ble litt hva jeg kaller lykkehyper. Du aner ikke hvor lenge jeg har lett etter en foundation som holder hele dagen, og som ser bra ut på huden min, og jeg har prøvd og prøvd å gi menneskelig priset sminke sjanse etter sjanse. Til slutt innser man at man har brukt såpass mye penger på å prøve og feile, at man like gjerne kunne kjøpt den gode og dyre. Som den Linnea hadde med seg. Estee Lauder er et merke jeg tidligere ikke streifet gjennom vurderingene engang, fordi det var så «high end» at jeg ikke turte å stoppe på reolen engang. En foundation i Norge koster 410 kroner (!).



Denne selfien ble faktisk tatt i det åpne landskapet her på kontoret, og ikke på selfiedassen min. Det er ingen her. Men i hvert fall - jeg føler meg nesten som en ny person. Ser du det?

Men så er det Norge da. Danmark er noe helt annet. Da jeg fant stasjonen for Estee Lauder på Kastrup flyplass, fikk jeg såpass med baller at jeg rett og slett gikk bort dit, og fikk sminkøren til å sminke meg. Åh, dere… Den foundationen er som en drøm. Til tross for at jeg ikke hadde smurt det kjekstørre ansiktet mitt den dagen, skled den på som om vi hørte sammen. Den har også medium dekk, sånn at jeg ikke ser ut som en hudfarget gummiball. Den smitter heller ikke over på klær eller andre ting, og den holder seg hele, hele dagen, til tross for at jeg må powerwalke til toget og bli svett. Den sitter på.

Det aller beste? I Danmark koster den bare litt under 300 kroner. Suck it, Norway, og kos dere med deres minst 100-200 % fortjeneste på varene deres. Jeg skal mer til Danmark.





Har du opplevd et slikt mirakel før?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Så hyggelig at du vil si noe!