mandag 14. mars 2016

Fra rosa til svarte tordenskyer

Å komme over et skosalg gjør det umulig å ikke handle. I helga var Bub og jeg på Outlet på Vestby, og jeg kom over et par sko fra Mustang til 300 kroner, og et par sko fra Grant til 350 uansett førpris. Hællemåne! Jeg prøvde begge skoparene, og de satt som fot i hose (heh) der og da. Stoffskoene fra Grant måtte jeg faktisk ned en størrelse, noe som aldri har skjedd før i hele mitt liv.

Hjemme går jeg barbeint så ofte som mulig for å ikke dra på meg altfor varme føtter til jeg skal sove. Varme føtter mens man prøver å sove… Det er et levende mareritt. Så sånn er jeg. Og for de som har sett føttene mine, har sett at de ganske små og tærne er på størrelse med små druer. Eller litt store markjordbær. Poenget er at jeg har ganske små føtter som vanligvis rommer størrelse 38 i sko, men vil da få enda mindre føtter i Grant-skoene.

Som så altfor ofte, skal jeg nå endelig komme frem til poenget mitt. Mustangskoene var høyhælte lærsko i ganske så perfekt størrelse til mine små føtter som kjentes ut som tøfler da jeg prøvde de på. Likevel kjennes det ut som noen stabber meg med ildtang hver gang jeg tar et nytt skritt. Sånn er det alltid – de første minuttenes gange er som å gå på rosa skyer. Så forsvinner de søte, koselige skyene og blir erstattet med svarte, tunge tordenskyer som lyner for hvert skritt jeg tar.


Igjen så måtte jeg gjemme meg på doen her for å ta dette bildet. Har blitt så tøff i trynet at jeg ikke engang lata som jeg vaska henda. Sjukt badass.

Å gå inn sko må være noe av det verste som finnes, og tidligere har jeg gitt litt opp og heller gått tilbake til de gode, inngåtte gamle hosene som frarøver meg lysten til å gå skoa inn mer senere. Nå når jeg har blitt «voksen» har utseende og personlig presentasjon blitt viktigere for meg, og ønsket om å gå med fine sko har kommet for å bli. Så denne gangen, kjære lær, skal jeg gå deg inn som du aldri har blitt gått inn før. Bare ikke drep meg på veien. Vær så snill.

Jeg tør ikke tenke på hvordan det er for de med større føtter. Vit at du har en venn.




Hva er dine beste tips til å gå inn nye sko? Må jeg bare suck it up?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Så hyggelig at du vil si noe!