torsdag 10. mars 2016

Selvtillit på boks

Innimellom skriver jeg ned ideer jeg får i rykk og napp som jeg kan skrive om her. Som absolutt alle andre mennesker i hele verden, har jeg også følelser. Og hvem får ekstra følelser enn etter noen øl? This girl. Vanligvis er jeg en ganske sjenert jente i ukjent selskap, og kan virke ganske anonym i starten om jeg ikke kjenner deg. Men det er utrolig hvor magisk det kan være med litt selvtillit på boks, og hvor mye det kan gjøre med en person. Noen kan bli sinte og vil sloss, noen sovner, noen blir hysteriske, noen blir fortere lei seg, noen ødelegger ting og så videre. For min del er det helt avgjørende hvem som er der, men som regel er det i godt selskap og da blir jeg litt apekatt. Ja, kanskje til og med løve. Danseløve. Må nevne at det er i ekstraordinære tilfeller, og da skal jeg ha blitt masa på i en god stund.

Egentlig ser jeg litt sånn her ut:




Uansett. Det jeg skulle frem til var at den idélista ble litt lenger denne kvelden, med mange rare ideer. Og en av de tingene jeg skrev ned var at nordmenn må drikke for å tørre å oppføre seg som folk blant andre. Som å hilse, for eksempel. Som å prate med noen de ikke har prata så mye med før.

Er det noen som slipper på en femmer, eller? Hva er det som skjer når man plutselig har masse å snakke om, og alt er interessant å høre på? Si for eksempel en kollega da, som man prøver å avholde en anstrengt samtale med i arbeidstiden. Da vet du plutselig ikke hva dere kan snakke om, kanskje du tenker at det du gjorde hjemme i går ikke er noe spennende å fortelle, eller ikke tør å si at skoene er fine. Sånn er det i hvert fall med meg, og særlig som ny – jeg ser på meg selv som ny fremdeles – så forsvinner taleevnen og den sosiale intelligensen ut i luften.




Jeg pleier å få tips til hva jeg kan gjøre for å bli bedre kjent med noen, men det bare kræsjer helt med hele personligheten min og jeg klarer ikke å gjøre noe med det. Fryktelig ergerlig egentlig, for jeg er ganske ålreit J

Skulle ønske jeg kunne vært litt brisen hele tiden. Det hadde vært fint.




Hvilke tips ville du gitt til en sosialt tilbakestående?



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Så hyggelig at du vil si noe!