mandag 9. november 2015

Tomt uten deg <'3

Siden Bub jobber i Oslo, blir det litt venting etter jobb. Det betyr at jeg får tid til meg selv, og ingenting er bedre enn det, syns jeg!

Det går mye tid til å se på serier, og med et sorgens sukk ble jeg akkurat ferdig med Charmed. Åtte sesonger med 23 episoder i hver på mellom 40-45 minutter, sier det seg selv at jeg har brukt en ganske stor del av livet mitt på den serien. Det blir som å dedikere seg til en tjukk bok, og bli bergtatt av fortellingen til du plutselig er på siste side. Når den siste siden er ferdig, så er boka tom. Og det er du også. Sånn føler i hvert fall jeg det også når det gjelder TV-serier. Først tenkte jeg at jeg skulle se på Charmed fordi jeg fikk en nostalgisk følelse, siden alle de kule jentene på barneskolen fikk lov til å se på det. Det var ikke alltid jeg huska at jeg fulgte med på det, og som i dag sliet jeg med å huske når programmene gikk til hvilken tid og på hvilken kanal. Så det ble i hist og pist, og sammenhengen kunne jeg bare glemme å følge med på. Så ble det til at jeg drømte, pusta og levde i Charmed. Derfor er Netflix et mirakel i moderne tid, og jeg ville ta igjen "tapt" barndom, om jeg får være så dramatisk. Før det så jeg hele serien med Buffy. Jeg så aldri på One Three Hill, ER, Beverly Hills osv, så nå er jeg ferdig med barndommen min. På Netflix, altså.

<3

Tanken på at jeg er helt ferdig med både Buffy og Charmed er så rart, siden det var en del av livet mitt i mangfoldige timer, og nå er det ikke mer. Etter jeg ble ferdig har jeg prøvd lenge å finne ut hvilken serie jeg skal gi litt av livet mitt til, og jeg falt til slutt på Grimm. Hittil har jeg sett... kanskje fem episoder? Uansett. Jeg liker det. Det skal sies at jeg er veldig fan av overnaturlige filmer og serier, og gjerne hekser og andre magiske skapninger. Når hverdagen ellers er så matt og grå, så er det deilig å oppleve indre verdener (eventuelt på skjermen) og om ting som ikke kan forklares med fysikk eller logikk. Egentlig ønsker jeg innerst inne at det skal være sånn på ordentlig, veldig gjerne at jeg skal få magiske evner eller noe.

Er det noen som fikser det? Lilli Bendriss, for eksempel (som forøvrig er ordentlig fabulous)?





Hvilken magisk evne ville du hatt?

2 kommentarer:

  1. Åh, Charmed <3 Jeg føler meg fortsatt helt tom, og det er vel godt over tre måneder siden jeg så siste episoden. Begynte egentlig å se på pga. Holly Marie Combs (Piper), men forelsket meg fort i serien. Har også sett alt av Buffy, mye samme grunnlag som deg. Rent teknisk er det jo naturlig nok ikke de beste, men jeg synes nettopp det gjør det så himla fantastisk. Har ledd så mye gjennom de to seriene. Vi kan starte underskriftskampanje på reunion av Charmed?

    SvarSlett
    Svar
    1. Helt sant! Det er den seint nittitallssjarmen (er det et ord?) <3
      Jeg er lett med på en underskriftskampanje. Alt for å få de tilbake!

      Slett

Så hyggelig at du vil si noe!