tirsdag 24. november 2015

Hund eller katt. Katt eller hund

Er du katteperson eller hundeperson? 

Valget bak det spørsmålet kommer selvfølgelig an på hvordan du er som person. Jeg ser for meg at hundeeiere er energiske, glade, lekne og kanskje litt slitsomme. Så har du katteeiere som er rolige, jålete, litt kalde og stilige. Nå må du ikke tenke at dette er standarden, eller at jeg tror jeg har svaret på dette, for det har jeg ikke. Det er bare sånn jeg ser det for meg. Kanskje litt basert på meg selv også.

Hvis jeg skal velge selv, er jeg helt klart en katteperson. Selv om jeg har vokst opp med begge deler, og jeg er veldig glad i den lille pølsa vi har hos mamma, så har katter alltid hatt en spesiell plass i hjertet mitt. Kanskje det fordi jeg er lat, men jeg liker at kattene er litt roligere og ikke minst like slapp som meg. Han vi har hjemme kan ligge seriøst hele dagen på sofaen ved siden av meg (for jeg er også der, nemlig), fullstendig uaffektert av ting som skjer ute eller hva de lydene var. Reiser jeg meg opp, skal han for det meste være med dit jeg går og ville aller helst blitt med meg på jobben om han kunne. Jeg skulle gjerne tatt han med også, for den saks skyld. Han kan virkelig bli med meg overalt, det kan være at jeg skal tisse en kort periode, re opp senga, finne klær i skapet, hente noe på kjøkkenet, rydde litt på badet eller lignende. Vi har ikke så stor leilighet at det gjør vondt liksom, så det er begrensa hva han kan finne på. Da er det veldig interessant når jeg skal finne noe i boden. Da er det safari.


Her var det ekstra spennende å titte, i hvert fall siden Kira (da vi hadde henne) skulle inn og se. Hun kunne jo ikke gå alene, og han kunne tross alt gå glipp av noe. Full kontroll.

Uansett. Som person er jeg også ganske nysgjerrig, og er gjerne interessert i alt mulig. Akkurat som katter, har jeg ingen dyp interesse for noen få ting, men litt om alt. Skal gjerne vite hvordan ting fungerer, og elsker å se på program hvor folk lager noe, som innblikk hos fabrikker som produserer skruer, godteri, tennissko eller lignende. Det kan være alt mulig. Det som kanskje interesserer meg mest er hvordan folk sminker seg på YouTube - fordi jeg er jålete, og skulle ønske jeg også turte å ha andre looks enn bare den vingen med et par røde lepper. Da er jeg gæren. I dag har jeg for eksempel kun auberginefarget kajal over øya og maskara. Klikka helt på badet, liksom, og bare... shiiiit, lilla farge, og ikke svart. Naboen måtte løpe ut og hyle meg i ansiktet før han gikk inn igjen. Så klin kokos var jeg.

Apropos overdrivelse. Jeg har lyst til å lage en spalte med ljugehistorier hvor jeg skriver en fortelling som er så full av ljug at det ikke kunne bli annet enn latterlig tett. Kanskje så tett at det ble morsomt. Ikke forvent å få spalten fast, da. Jeg har noen dager mer enn nok med å stå opp om morran. På jobb i dag klarte jeg å sovne også, så ringte det på døra. Så stod jeg der da, med sovemerke i halve trynet og åpna opp for noen mens jeg så så opplagt ut som overhodet mulig. Lov å prøve seg. 
(Det var bare snakk om maks ti minutter, altså)



SÅH, hva er du? Katt eller hund?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Så hyggelig at du vil si noe!