onsdag 8. juni 2016

Flykicking and screaming for Khao Lak

Jammen er det surt å spise appelsin etter man har pussa tenna. Vi er så heldige å få servert frukt to ganger om dagen her på jobb, og tidlig på morran er en av gangene. Siden jeg pleier å komme så fryktelig tidlig på jobb, så blir jeg ganske fort sulten igjen og må ha i meg litt før lunsj. Det beste med å komme så tidlig, bortsett fra den deilige stillheten, er at man kan velge frukt fra fulle fat. Vanligvis har de fleste allerede forsynt seg på ettermiddagen før jeg rekker å komme opp, så det eneste jeg får er skalker med appelsin eller brusken av melonen. Ellers er det alltid epler, pærer og bananer igjen så jeg klarer meg mer enn bra nok.

Ellers venter jeg på at beina mine skal våkne ordentlig og bli støle fra gårsdagens trening. Makan til beingymnastikk i går, med flykick, hockey og spensthopp. Og med hockey og spensthopp mener jeg gå fra en god stund i hockey og rett opp til spensthopp ti ganger. Jeg forventer å kunne hoppe høyere enn masaifolket i Masai Mara mot slutten av året. Finnes det en masaigruppe her i Norge man kan melde seg inn i?



Hællemåne, nå nærmer avreisedato seg, altså! Tre ukers ferie til Khao Lak i Thailand, og store deler av den ferien på stranda utenfor bungalowen med utsikt over Andamanhavet. Jeg måtte Google det navnet, og havnet på Wikipedia for å lese om Khao Lak. Man leser seg gjennom kommuner, fjell, hav, kyster, og andre vakre ting. Brått står det:

«Dyrelivet er typisk tropisk og preget av stor luftfuktighet. Slanger, insekter og edderkopper, amfibier (firfisler, frosker), og en stor mengde fiskearter preger biotopene. Det holdes noe elefanter for turisme, men det viktigste lokale området for elefanthold er i Khao Sok. Det drives utstrakt vern av truede arter, ikke minst skilpadder, men salget av utstoppede dyr og insekter er utstrakt. Antallet fuglearter er beskjedent»
Kilde 

Altså, her nevnes dyr og insekter i verden som jeg setter minst pris på. Slanger? Insekter? Edderkopper? Og hva menes med insekter? Så står det til slutt at antall fuglearter er beskjedent. Ja, er de spist opp da eller? Det skal visst være jungel der også, og det er sikkert der alt sammen er. Men man må jo inn dit en liten tur, likevel da. Ække hver dag denna bleikfisen her får være i en jungel, så det må’n benytte seg av.



Nei, hællemåne, jeg gleder meg som en liten rakker. Har sikkert nevnt det før, men husker ikke, bryr meg ikke. Nei, i dag er en god dag, altså. Kaffe, appelsin og druer på kontorplassen og snart ferie.

Kosær mæ.




Har du vært i jungel før?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Så hyggelig at du vil si noe!