mandag 6. juni 2016

Nostalgisk flis i tåa

Dette innlegget skulle egentlig ut forrige uke, men på grunn av dårlig tid ble det ikke noe av. Nå kommer den, da, obviously.

Tror det var onsdag eller torsdag forrige uke jeg virkelig hadde dagen, altså. At jeg er grisetrøtt på morran og generelt er et trøtt menneske er ingen hemmelighet, så vi starter der. Også har vi toget igjen, hvor folk som ikke må opp grisetidlig for å rekke toget ikke er like trøtte og syns ingen andre skal være det heller. I dag var det forresten en som virkelig kjente på pollen, tror jeg, for snørra fløt som honningen i Kanaans land. Også så voldsomme utblåsninger. Håper ingenting viktig løsna… Med andre ord en vanlig start på dagen i dag også. Men tilbake til forrige uke.



Dagen på jobben gikk sin gang. Det var et par ganger jeg ble så trøtt at jeg nesten sovnet i sittende stilling, som i og for seg var veldig pinlig siden vi sitter i åpent landskap. Jeg kan trøste meg med at jeg i hvert fall fikk gjort det jeg skulle gjøre. Så kom slutten av dagen, og jeg skulle kraftrusle til toget. Jeg tenkte å sjekke eposten en siste gang før jeg avsluttet jobbdagen helt og skulle til å ta frem nøkkelknippet for å logge inn med brikka som hang der. Nøkkelknippet var ikke der. For første gang på veldig mange år, og aller første gang for alltid siden jeg flytta ut fra ho mor, hadde jeg glemt å flytte nøklene fra håndveska over i jobbsekken. Jeg sendte melding til Bub og trygla han om å dra ti minutter tidligere fra jobb slik at han rakk det tidligste toget. Sjefen lot ham gå en time tidligere. Snille, gode sjefen.

Heldigvis var været helt fullstendig knall, og det var så deilig vær da jeg gikk fra togstasjonen. Jeg tenkte at jeg skulle legge meg på brygga så lenge, mens jeg ventet på at Bub skulle komme hjem. Da tok jeg av meg skoa, oppdaget et stort gnagsår på lilletåa og la meg ned og led i to sekunder. Så lå jeg der og begynte å kjenne at huden min svei. Så klart, jeg er jo gjennomsiktig. Så klart blir jeg solbrent. Så da tenkte jeg å flytte litt på meg, så sola kunne brenne andre kroppsdeler også. Idet jeg flytter meg, skubber jeg de nakne tærne på bryggeflata og her fikk jeg en erfaring som også var en del år siden: Jeg fikk flis.

(Googlet flis i tåa, og jaggu var det mye ekkelt som dukka opp. Sparer dere.)



Flis! Det får man da ikke i særlig stor grad i voksen alder? Joda. I got your back. Eller flisa got my tå i dette tilfellet. Heldigvis overlevde jeg, til tross.

Etter en stund kom Bub frem med toget også. Akkurat idet jeg skulle krysse planovergangen, lukket portene seg og ble nede. Lenge. Så lenge at folk begynte å rygge med bilene, og gående snudde for å gå en annen vei i stedet. Så da gjorde jeg det også, med kjøttsåret på lilletåa og flisa i storetåa på slep. Akkurat når jeg nærmer meg Bub, ser jeg portene gå opp igjen. Man.



Likevel koste jeg meg gløgg ihjæl, og var overlykkelig for at kroppen min endelig kunne kjenne ordentlig på sola. I tillegg fikk jeg meg en powernap, som er mitt høydepunkt for dagen. Alt i alt var det en helt herlig dag som resulterte i middag på stranda dagen etter, fordi det hadde vært så deilig å ligge ute dagen før.




Har du kost deg i sola i helga?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Så hyggelig at du vil si noe!