mandag 13. juni 2016

Sover støtt og aldri

Gurimalla, så trøtt jeg er i dag. Rettelse: I dag også. På lørdagen var jeg bardame i en bryllupsfest og var ikke hjemme igjen før klokken 3. Neste morgen trodde jeg at jeg skulle være med på teateravslutning klokken 12. Så da sørget jeg for ikke å sovne igjen da jeg først våkna tidlig på morgenen, i tilfellet jeg forsov meg og ikke rakk å gjøre meg klar. Da ble det naturligvis ikke nok søvn på denna skrotten som trenger minst 8 timer for å fungere som et vanlig menneske.


Vurderer å skaffe meg en sånn.

Da jeg fant ut at teateravslutninga ikke begynte før klokken 16, prøvde jeg å ta en powernap for å fungere nogen lunde folkelig. Bare ett problem: Det er helt umulig å sove i detta finværet. Utrolig deilig at det har blitt så godt og lyst, men jeg sliter med å sove. Noe som er litt merkelig, for tidligere i vår gjorde jeg nesten ingenting annet enn å sove. Kan det bety at jeg er allergisk mot pollen? Jeg håper egentlig jeg er det, for jeg holdt på å sovne sittende i et møte på jobben. Utrolig pinlig og uprofesjonelt.

Noen av dere som har erfaring med samme type problem? Hva har dere pleid å gjøre når kaffen fungerer mer som en fis i vinden? Jeg har lest at å spise et eple på morgenen kan fungere enda bedre enn kaffe, men det hjelper ikke det heller. Så bring it on.



Så der har vi det. Fra å sove hele tiden og bruke alle muligheter for å ta igjen det tapte, til nesten ikke å kunne sove i det hele tatt. Og særlig får jeg ikke sove når jeg vet ting som dette kan skje. På grunn av oversvømmelsen som skjedde rundt Launceston i Australia, har det gjort at millioner av edderkopper har evakuert og befinner seg nå i en silkeseng på tretoppene overalt. Det regner med andre ord edderkopper, og du finner ikke akkurat de søte, snille artene der nede. Hjælpes, og Australia som har virket så spennende å reise til – frem til nå. Av alle de grusomme artene og dyrene du kan finne i verden, finnes det minst ett slag av der. Du finner dem i dassen, i kriker og kroker, dusjen, hagen, bilen, i øra og i nesa. Sikkert.


Nope. Hadde ikke gått ut døra på flere uker.



Nei, jeg får gjøre som han Mike Posner og ta meg en pille. Se om det hjelper.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Så hyggelig at du vil si noe!