fredag 17. juni 2016

Noe av det pinligste jeg har opplevd på flere år

Wow, den uka her har gått i knallfart, både på jobb og hjemme. Egentlig skulle jeg publisert et innlegg i går om noe merkelig som skjedde om onsdagen, men har rett og slett ikke hatt tid til å blogge noe særlig. Deilig å være opptatt og føle seg viktig også!

Men, haha. Det er to ting jeg må fortelle dere. De er like pinlige begge to. Eller, den siste tingen jeg skal fortelle dere er nok det pinligste jeg har opplevd på flere år. Jeg hadde lyst til å krabbe ut av mitt eget skinn og la skrotten ligge igjen mens jeg vandret rundt i bare muskler og skjelett.

First thing first. Eller second thing first. Som alle andre mødre, er også mamma på facebook. Og som alle andre mødre i den generasjonen deles det bilder og sitater i hytt og gevær. Mamma hadde en venninne på Facebook som hadde lagt ut et eller annet hun skulle svare på med et bilde. Av noe som var nybarbert, av en eller annen grunn. Så da bar det ut på Google og søkte opp «nybarbert» under bilder.

Dette kom opp:





Og hva i all verden har skjedd her? Det står ingenting om noe barbering, verken ny eller gammel, på Instagram, der bildet er hentet fra. Hvis noen skjønner noe som helst av dette, tar jeg gjerne imot forslag. Det er jo kult å bli assosiert med nybarbering sammen med en drøss hester på Google hvis noen av en eller annen grunn søker opp «nybarbert»… Særlig hvis det er noen som kjenner meg igjen, og enda sykere – min egen mor. Hun hadde scrolla nedover for å finne et bra bilde og syns det som dukka opp ligna så veldig på meg. Hun viste det frem til søstra mi som bekrefta at jo, det er ho Carina.

Skjønner ingenting.

En annen ting jeg ikke skjønte noe av var da jeg om onsdagen fikk en epost på jobb. La meg ta det fra starten av. Jeg jobber i internkommunikasjon for Gjensidige, noe som har gjort at jeg blant annet har lært meg å legge inn i artikler via et nettbasert program, og å lenke til diverse relevante sider eller andre ting. Særlig blir det mye lenking i et prosjekt som krever påmeldinger i påmeldingsskjema som alle har en lenke hver man må inn på for å registrere seg. Håper det ga mening.



Dere som leser bloggen min vet at jeg pleier å publisere innlegg omtrent i 9-tia de dagene det blir blogg, noe som betyr at jeg gjør det fra jobb-pc’en min. Altså, sitter jeg på jobb. Dagen gikk og var den samme dagen som den pleide å være, og plutselig fikk jeg en epost av en jeg ikke har hatt noe kontakt med før. Der stod det, quote: «Når man går inn på denne lenken […] kommer bloggen din opp, til info»

I Gjensidige er det omtrent 4000 ansatte, og alle har tilgang til denne nettsiden. For de som har trykket seg inn på den lenken, har de altså havnet på min blogg, og et innlegg spesifikt. Noe så utrolig pinlig. Jeg visste ikke hvor jeg skulle gjøre av meg. Der har noen kanskje trodd at jeg har drevet med snikreklame for bloggen min, og gått meget sleipe veier for å markedsføre og få inn flere klikk. Jeg blir altså så pinlig berørt bare av å tenke på det at jeg nesten begynner å dra ut håret bare for å ha noe annet å tenke på. Tenk så mange i blazere, dress og pensko som har trykket seg inn på den umodne bloggen min og lest. Også er det ingen som har sagt noe. Jeg dævver.






Nå vil jeg mer enn noen sinne høre om du også har opplevd noe så pinlig i det siste. Hjelp…

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Så hyggelig at du vil si noe!