mandag 23. mars 2015

HALLO internett!

Etter flere dager uten internett i den nye leiligheten har jeg følt meg både naken, alene og isolert. Det er på én måte trist å tenke på at man har blitt så inn i granskævven avhengig av internettet, men sånn har det blitt - og internett har kommet for å bli.

Det som nesten er verst for meg, og som er verst for meg å innrømme, er at jeg ikke har fått med meg de siste episodene av Paradise hotel. Du kan si hva du vil om programmet, og jeg er sikkert enig, men man blir så revet med og så ille engasjert at jeg bare må fortsette. Dessverre.

Jeg vet for eksempel ikke hvem som røk ut av parseremonien om torsdagen, jeg vet ikke hvordan det gikk med ho nye som grein, jeg vet ikke hvor mange "Hold kjeft, Harald" jeg kommer til å si ti TV'en eller noe.

Uansett. Nå har vi fått alt på plass i leiligheten; møbler står der de skal stå, klær er brettet og hengt opp, badartiklene har fått hver sin skuff eller skap, og vaskemaskina har allerede gjort sin debutvask. Internettet var prikken over i'en, men vi mangler fremdeles kanaler. Vi har for så vidt analoge kanaler, visstnok, men jeg bryr meg ikke like mye om det.

Vi har fremdeles innkjøp fra IKEA å hanskes med, så fullstendig 100% er det ikke enda, så du må vente litt til før det braker løs på bloggen her.



Begynner å bli ferdige her, og bub ordna med listene. Flink fyr. Som du kan se på øverste bildet, er det grå som gjelder. Passer veldig godt til møblene vi har, og vi har fått satt et mer personlig preg på stedet. 

I helga som var, hadde vi mye å gjøre skal jeg si deg. Mamma og jeg vaska ut av den gamle leiligheten - og guri malla, så mange kriker og kroker legger man virkelig ikke merke til når man bare bor der. Den nye leietakeren bør bli riktig så fornøyd med resultatet. 

Svigermor, svigerinne og svigersøster (tror jeg har orden på alle svigerne?) hjalp til med å rydde ut av esker og inn i skapene. Pappa, svigerfar, bubs svoger, bror og bub lempa og bærte til den store gullmedalje, og vi reorganiserte i hele går og gjorde ferdig resten av alle posene og eskene. Til slutt laget jeg den første middagen på stedet, mens bub støvsugde hele stedet. TUSEN takk for hjelpen!

Utrolig hvor fort rengjøring går når man har så mye bedre plass! På det gamle stedet, var det litt mindre plass å boltre seg på, og da kunne brått støvsuging ta en halvtime. Alle møblene måtte flyttes, og hvis sofaen måtte flyttes, så måtte bordet flyttes også. Her derimot... Is gooood.

Vi fant også ut at det ikke var noen brannalarmer her, og heller ikke brannslukkingsapparat. Det må fikses, og det helst i går. Vi er heller ikke vant til å ha oppvaskmaskin, så kapsler må skaffes og all mulig andre greier som vi vanligvis ikke er vant til. 





Og helt til slutt, er det flere som lurte på hva "prosjektet" mitt var, og 100% av spørsmålene dreide seg om jeg var gravid. 

Nei. Jeg er ikke gravid. Haha, tenk å kalle en baby for et prosjekt. Neida, dette dreier seg om noe helt annet, heldigvis. Det tar litt tid før man ser resultater, så det er bare å smøre seg med tålmodighet; både for deg og for meg :)

Shallabais!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Så hyggelig at du vil si noe!