onsdag 7. oktober 2015

Dumme Østfoldinger

Da jeg kom over denne debatten, visste jeg ikke om jeg skulle le høyt eller bli fornærma. Her debatteres det altså om Østfoldinger er de dummeste i landet, og mange mener det. Som en vaskeekte Østfolding ble jeg først veldig fornærma, men så kom det så mange latterlige argumenter om at vi er harry fordi vi handler i Sverige, og nesten alle går på trygd eller annen slags støtte. Vi var de dummeste i landet fordi et par som heter Tommy eller Ronny selger bruktbiler, og noen av oss har vært med i Luksusfellen.

En annen nevner han aldri har møtt en smart person fra Østfold.

Vel, Østfold er et ganske stort fylke med mange innbyggere. Bare i Fredrikstad er det nesten 80.000 innbyggere, og det er byer som Sarpsborg, Moss, Indre, Halden pluss mange andre byer. Skal vi se på prosentdelen av de personene i Østfold som antas å være de dummeste i forhold til hele landet, så ligger vi ikke så dårlig an vil jeg tørre å påstå.

Med den svært flatterende dialekta vår, og komikere som for eksempel disse tre under her, skal det sies at folk har jobbet for å få dette ryktet. Vi har også Vivi Haug som bidro sterkt med å fremme både dialekt, humor og stereotypiske damer fra fylket, og jammen ble hun savnet etter at døden inntraff henne. Hva om vi hele tiden har fått resten av landet til å tro vi er dumme, og i mellomtiden planlegger vi alle verdensherredømme? Dét har du ikke tenkt på.



Kanskje argumentene mine er nettopp med på å understreke den manglende intelligensen blant Østfoldingene, men jeg kan i det minste si jeg gjorde et tappert forsøk. Også har de tydeligvis aldri møtt meg B-)

Hva tenker du om Østfoldinger?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Så hyggelig at du vil si noe!