tirsdag 20. oktober 2015

Jenteband

Da jeg gikk på videregående, var venninnene mine og jeg ganske gira på å starte band. Ingen av oss hadde noen særlig teknikker når det gjaldt instrumenter, men jeg spilte litt gitar. Ei gikk på basskurs, og ho andre tromma på alt. Vi var på langt nær flinke, og drømmen ble med drømmen. Likevel hadde vi det gøy bare med tanken. Det skulle gå i rock og metal, selvfølgelig. Vi var der, liksom. 

Den drømmen kom litt tilbake til meg da jeg kom over denne videoen på Facebook, og jammen kan ho svinge de trommestikkene! Skulle jeg valgt igjen, ville jeg valgt å bli like god på trommer som hun under her.



(Har aldri lagt ut YouTube-video før, så vi får se - HEHE - "se")

Jeg vet ikke hva som er opplegget med musikere (de bare er fine (min er finest)), men til og med jeg syns ho var ordentlig fin å se på. Vanligvis syns jeg kun et lite knippe folk av det motsatte kjønn er verdt å titte to ganger på, men hun her er virkelig nummeret inntil.

Åh, jeg skulle så innmari ønske jeg kunne spille et instrument helt ordentlig. Det er ganske uaktuelt at jeg kommer til å lære meg gitar enda bedre nå i voksen alder, så jeg skulle ønske jeg kunne reist tilbake i tid og bedt den yngre meg fortsette med gitaren for å bli ordentlig god. Problemet mitt er konsentrasjonsevnen, og viljen til å lære meg noe når jeg ikke klarer det med en gang. Dessuten hadde jeg ingen rundt meg som kunne lære meg til å bli veldig god heller. Jeg lærte noen grep av pappa, og fikk elgitar til jul av foreldra mine, men jeg klarte bare ikke å sitte alene og preppe og preppe til jeg ble flink. 

Man. Er så utålmodig, vettu.

Har du derimot et brennende ønske om å ha meg med i bandet, og har mulighet og tid for å lære meg å spille til jeg kan det, så blir kanskje drømmen virkelig. Eller bare finne noe jeg kan bli lidenskapelig opptatt av. Alle jeg kjenner har en hobby eller noe de elsker å drive med. Jeg har ikke det. Det er ingenting jeg kommer på som jeg bare gleder meg til å gjøre når jeg kommer hjem fra jobb, eller bruker alle mine ledige fritimer på. Bortsett fra Netflix, da. Netflix er ålreit. Alt og ingenting er interessant for meg, og jeg bruker litt tid på alt. Det kan være alt fra matlaging til maling av glass, ta bilder, lese svada på nett eller skrive på bloggen. Sjeldent samtidig. Men av og til.



Hvilket instrument ville du lært deg ordentlig? Hvilken lidenskap/hobby har du?

2 kommentarer:

  1. Ah! Jeg ville sååå lært meg å spille sax og Cello! Sykt cool sound i begge! :D

    SvarSlett
    Svar
    1. Ikke dumt! Det syns jeg du skal lære deg :D

      Slett

Så hyggelig at du vil si noe!