mandag 29. februar 2016

Alltid eller aldri

Takk for sist.

Apropos dilemma. Det surrer og går i ett kjør i topplokket, og denne bloggen er en deilig tømmeplass. Det er kanskje verre med de stakkarene som faktisk leser dette, men vit at du er ålreit. Uansett. Et dilemma som dukket opp i hodet mitt; en alltid-gjør-det-person, eller aldri-gjør-det-person.

For å analysere disse to dilemmaene, så er det fordeler og ulemper ved begge to. For eksempel kan en alltid-gjør-det-person, herved alltid-person, alltid henge seg på invitasjoner, alltid holde på med ting, alltid gjøre tiltak, alltid dra i gang, alltid sier ja uansett. Som i og for seg er en veldig god egenskap, men tenk om alltid-personen blir spurt om noe som ikke er så bra. Kanskje en ung herre ønsker å imponere gutta, gjøre farlige stunts, leke med ilden – begge betydninger, eller andre ting som de aller fleste har vett til å si nei til.

Så har du aldri-gjør-det-personen, herved aldri-personen (for et dumt og langt navn jeg ga dem), som aldri blir med på ting, aldri drar i gang noe selv, aldri reiser, aldri tar det første steget. Aldri-personen høres fryktelig kjedelig ut, men er kanskje en av de trygge personene? Tar aldri for raske beslutninger, aldri gjør noe urasjonelt, aldri tar store sjanser, går aldri noen steder uten en plan.

Siden det er et dilemma, så må du velge en av dem. Se for deg at denne personen er den personen du skal dele livet ditt med resten av livet, og som fra nå av alltid kommer til å være ved siden av deg. Selv tror jeg valget man tar her kan si mye om seg selv som person – er man litt gæren, eller er man den trygge?






Hvem ville du valgt?

2 kommentarer:

  1. Definitivt en aldri-person, uten tvil!

    SvarSlett
    Svar
    1. Alright! Selv om jeg ikke helt klarer å bestemme meg, er det nok der jeg er også. Sånn innerst inne :)

      Slett

Så hyggelig at du vil si noe!