tirsdag 16. februar 2016

Full fokus

Det er så utrolig mye mer man får med seg om man følger godt med. Nå, jeg vet jeg ikke er den beste personen til å snakke om konsentrasjon og det å følge med, da jeg sliter med å følge med på noe lenge av gangen. Som en samtale, for eksempel. Noe som folk flest følger med på. Skulle jeg satt tall på hvor mange ganger jeg har blitt snakket til og ikke fått det med meg fordi jeg sitter i min egen verden, kunne vi blitt her ganske lenge. Tror særlig mine nærmeste har merket dette godt, og det beklager jeg. Det har altså ingen ting med at det du sier ikke er interessant.

Så er det enkelte ting jeg ikke kan få konsentrasjonen vekk fra. Tror ganske sikkert det har en sammenheng med dårlig konsentrasjon andre steder. Hvis jeg får muligheten til å drømme meg vekk til noe annet, andre steder, andre personer, andre ting generelt, så er hjernen min nesten fysisk på det stedet, eller sammen med de personene at jeg kunne vært der personlig. Og nå må du ikke misforstå meg og tro jeg ikke vil være sammen med deg på det stedet når jeg fjerner ut, for ellers hadde jeg jo ikke vært der. Det er det mange som mistolker, og det er jo ikke meningen.

Jeg elsker å se på serier. Har jeg valget mellom en film eller en serie, er valget serie any day. For tiden går det i X-files, og som en fullstendig jomfru av serien er det flere ting å sette seg inn i. At det har tatt meg så grusomt lang tid å se på X-files er kanskje for mange av dere en gåte, men da jeg var liten turte jeg ikke å se på. Det samme med Haisommer, Skrik og Halloween – dette er eksempler på filmer jeg enda ikke har sett fordi jeg var redd som liten. Forstå det de som kan. Kanskje jeg bare har vent meg til et liv uten.



Uansett. Si jeg ser på X-files, da. Tenk hvor utrolig mye mindre jeg hadde fått med meg om jeg måtte dele konsentrasjonen med noe annet! Nå kan det hende jeg er ekstrem også, som spoler tilbake om det var en setning jeg ikke fikk med meg. Det er bare så ofte ting ligger mellom linjene som kan gi et helt annet aspekt, og som gjør opplevelsen hundre ganger bedre. Am I right?



Hva tenker du? Er det fler av meg?

PS: Ikke si noe, jeg har ikke sett NOEN ting av serien.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Så hyggelig at du vil si noe!