fredag 20. august 2010

De første dagene

Vi har nå nådd dag tre, og endelig har jeg skaffet meg overføringskabel. Det betyr bilder! Wehey.

Ok, skal begynne fra starten. Sto opp ... halv fem(?) på mårran for å ikke komme borti rushen i Oslo, og komme meg til Gardermoen. Jeg hadde med meg et gråtekor bestående av mamma, pappa, Ingunn, mimmi og min bror Ole. Det ble en kort farvelprosess for å si det sånn, siden jeg ikke ville begynne å tute sammen med min nyoppdagede reisegjeng. Mamma gråt likevel. Lol.

Even, Sunniva og Cathrin.


Her har vi mine første reisekamerater Even, Sunniva og Cathrin. Kom i god kontakt med én gang! Hyggelig gjeng.











Sunniva var en ganske så stressa person, så hun mente vi skulle løpe rundt og rekke alt selvom vi hadde god tid på oss. Så selvom vi ikke løp, rakk vi alt helt fint og alt gikk bra likevel :)

London. STORT. Vi måtte ta buss i 10 min for å komme oss til den andre terminalen, og hver terminal så ut som en liten by. Helt sykt. Nok arbeidsplasser der, for å si det sånn.

Armen til Even, Joakim (Joachim?), Cathrin og Sunniva.


Dette er bussen vi satt på. Fant en reisekamerat til, du ser han stikker hodet opp av armen på venstre side. Meet Joakim!












Bestemte oss for å sette oss ned og spise litt. Er vi ikke søte?

Veit navna nå vel? Hvis ikke, er det hjemmelekse.
















Har et strålende bilde av Sunniva og Joakim som sover på flyet til Florida, men vet ikke om jeg tørr å legge det ut. Haha... Legger heller ut et bilde av at vi er fremme i Florida og venter på Taxi!

Her har vi noen fler, se! Nicole fra Tyskland i grønn helt til
venstre, Martin i hvit ved siden av, Vidar så vidt ved huet
til Martin, amerikansk dame (feit, selvfølgelig),
en til, Sunniva, Even og Joakim.
(Glemt noen?)


Ankommet Florida! Hele og i god behold alle sammen. Dog søvn er luksus. Her hadde vi reist i 12 timer med bil, fly, buss, føtter og rullebånd.














Neste dag ... allerede neste morgen var det oppmøte for informasjon om regler, sikkerhet og... Ja, masse annet egentlig. Kort fortalt masse praktisk!

Folk.


Rett etter skulle Marte, min ene romkamerat (kommer til det snart), ta frem kamera og ta bilde også og får høre "Don't take my picure!". Flaks for meg, surt for Martis. HØHØ. Fyr'n syns jo ikke engang på bildet mitt da... Flaks for Martis, surt for meg.








Etterpå var vi så sultne alle mann, siden vi ikke hadde hatt mulighet for å dra på WalMart og handle mat. Da samla vi alle vi hadde så vidt snakka med for å gå ut og spise på Food Court. Det var veldig koselig! Alle her er så veldig imøtekommende i og med at vi er i samme båt, og det er ikke NOE problem å bli kjent med noen her. Har fått så mange nye venner! Herlig.

Ser så vidt Silje, Karina, Per og Kristina.


Oriental eat!













Martin, Kine, ..?, Vidar.
















Så har vi tre av mine... ja, tre og en halv romkamerat på vei fra Outlet across the street. JAHJAH, her kommer engelsken snikende inn i språket mitt, ser jeg.

Nathalie, Marte og unknown.


Da har vi Nathalie, Marte og... Nei, det var ikke romkameratene mine likevel. Bare to av de. Skyt meg om du vil, men jeg husker faktisk ikke hva hun til høyre heter :(
Ser det rusler en tid foran der, men jeg kan virkelig ikke huske hvem det var. Lol.








Samme dagen dro jeg og Kristina til WalMart for å handle inn litt basics (igjen!). Det var relativt enormt, og det er enkelt å gå seg vill. Da jeg kom inn, kunne jeg nesten ikke se enden av hallen. Omg.

Kristina.


Kjøttdisken. Tror Kristina egentlig er litt forvirra her, men alt for bildet! :)












Siden bestemte folka i leiligheten min og jeg at vi skulle spille tennis! Om ikke annet, var det veldig moro. Vi tenker å bli så gode at vi skal spille om penger med de andre snart. Lett.

Meg, Nathalie og Karina.


Ælle må vi begynne et sted. Var så varmt at vi helst skulle spilt nakne. I hvert fall for min del. Men det sømmer seg liksom ikke når man kan bli sendt igjen for hva som helst her nede. Tror blotting kanskje ville vært en av de.










Etterpå dro vi nok en gang over til Outlet for å handle arbeidssko. Karina og jeg fikk 10% fordi personalet tilfeldigvis og heldigvis så IDkortet vårt fra Disney. De andre måtte betale mer. Høhø.

Her kjøper vi smoothie. Eller... De to.

Karina og Nathalie.

Det gikk i Oreo, sjoklade og jordbær. For de som lurte...













Så venta vi på Marte som skulle ta ut penger.

Nathalie og Karina.


Liker at det finnes fontener i Florida. Sykt varmt.













Outlet Food Court!
















Neste dag (nå er vi på siste dag her!) var det papirutfylling med flere stasjoner med forskjellige papirer, bankkonto, betaling av flybillett, informasjon og hefteutdeling. Nå MÅ det snart ta slutt på papirer. Er ikke rart resirkulering er viktig her i verden. Det flagrer av papirer overalt.

Per, Mary, Siri, Maria og Malin.


Hyggelig gjeng! Fem norske og en engelsk.













Det var forsåvidt det mest vesentlige hittil! Storkoser meg, og siden jeg er fra Norge kan jeg ikke klage på varmen, men det ER varmt her. Minner meg veldig om Thailand - varm vegg når du går ut døra og høy luftfuktighet... for de som har vært der.

Ellers var vi på pool party istad! Det regna så sykt hardt akkurat idet vi skulle ut døra, og innen vi kom frem var vi alle fire søkkvåte. Da bestemte Karina og jeg oss for å bare hoppe ute i bassenget. Våtere ble vi ikke uansett. Moro! Du har ikke vært på fest før du har vært i Amerika. Glemte dessverre kameraet mitt, så det ble ingen bilder på meg. Men stjeler bilder fra Face så fort jeg kan!

Hvis det er noe dere lurer på, er det bare å spørre i kommentarfeltet så skal jeg svare så godt jeg kan :)

4 kommentarer:

  1. Åååh! JEG OGSÅ VIL! Stolt av deg, Cær! Gleder meg til du begynner å jobbe :D Jeg slenger ut en link på blååggen jeg, tilfelle noen av leserbeina vil til Disneyland og jobbe de også :-)

    SAVNER DEG! Loveu <3

    SvarSlett
  2. Så bra :) Det var kjempe moro å lese. Du er jo så flink til å skrive.Gleder meg til mer :))

    Hilsen mamma og Silja på tur.

    SvarSlett
  3. Morsomt å lese Carina. Du får kose deg og hilse Mikke fra meg.

    Hilsen Terje

    SvarSlett
  4. Superinteressant. Jeg gikk forbi en plakat som lokket med jobb i Norgespaviliongen i dag, og nå er både venninnen min og jeg utrolig fristet til å ta et friår neste år.

    SvarSlett

Så hyggelig at du vil si noe!