torsdag 16. april 2015

La meg spørre dere...

En trend er en trend, og fordi det er en trend trenger det ikke bety at trenden er kul. Savvy?

Det er ikke få ganger jeg har sett et bilde i et motemagasin som har ligget og slengt på et venterom et eller annet sted, og jeg har tenkt: Syns folk dette er fint..? Også har jeg et sånt forvirret uttrykk i ansiktet. For en god stund tilbake fant jeg en side i et motemagasin med flere plagg. På den tiden hvor det var helt nytt og trendy, syns jeg rett og slett det var litt grusomt. Etterhvert som jeg har blitt vant til denne stilen, så går det bedre og bedre for hver dag, men... om det er stilen min, er det nok ikke.


Elsker at folk kan kle rare klær, og at de går med det og kler det liksom. Men fordi det er avbildet i et magasin betyr det ikke at det alltid er like fint.

Det samme med mops. Mops har blitt så grusomt populært, og jeg skjønner fortsatt ikke hvorfor. Det finnes SÅ mange fine hunderaser der ute, men fordi mops har blitt populært er det den hunderasen alle skal ha. Nå er jo jeg veldig sånn at hvis jeg ikke liker det, så skjønner jeg ikke hvorfor andre liker det, da. Jeg syns bare det er rart at folk plutselig skal elske denne rasen som har eksistert flere år før de "tok av". Det kan også ha noe med at de eneste mopsene jeg kjenner til snorker, grynter, tigger ved bordet og driter i hagen vår. Personlig syns jeg dvergsachsen vi har er en million ganger søtere, men det er bare meg. Og fordi jeg er så glad i henne.

I tillegg syns jeg litt synd på mops. De har blitt genmanipulert så fælt at det faktisk finnes bilder på google hvor bikkjene mister øynene. De popper rett og slett ut av hodet på dem.


Mopsen får heller ikke puste ordentlig, på grunn av at oppdrettere har paret de to med flatest nese gjennom mange år. For ikke å snakke om chi hua hua-rasen. Bitte små hunder som skal passe i veska di fordi det var det folket ville ha. Og fordi Paris Hilton var i vinden på den tiden, og hadde en liten rott... Hund i veska si. På en eller annen måte må bikkja kompensere når de møter andre hunder, og de blir storkjefta. Jeg har i hvert fall ikke møtt mange chi hua hua'er som klarer å holde kjeft når eieren hysjer på bjeffinga deres. Når DET er sagt, sliter også dachser med ryggen på grunn av de korte beina. Det samme gjelder munchkinkatter. 

Men jeg skriver meg bort igjen! 

Poenget mitt er at fordi et magasin forteller deg hva som er in, eller fordi flere andre mennesker velger å gjøre akkurat den spesielle tingen, så MÅ du ikke gjøre det samme. Det er lov å tenke selv :)

På en annen side også, går du bare med akkurat det du har lyst til også. Som nevnt tidligere - jeg elsker folk som kler rare ting, og de som ser bra ut ser bra ut. Kanskje det heller ikke handler så mye om å tenke selv heller, men kanskje det handler om selvinnsikt? Å finne ut hva som ser ålreit ut på seg selv og ikke? Det er for så vidt ingen enkel oppgave, og der har jeg ingen personlige meninger om hva du burde se etter.

Vi er alle forskjellige.

Jeg vet ikke, gjerne kom med andre synspunkter! Jeg elsker dybdeforståelser av ting, ser du. Men ikke prøv å få meg til å forstå at mops er søte, for det fungerer ikke. Tro meg, folk har prøvd. Haha :)

Tudelu!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Så hyggelig at du vil si noe!