torsdag 9. april 2015

Traffic 101

Hver dag prøver jeg så godt jeg kan å være et godt eksempel for de andre bilistene i trafikken. Jeg blinker inn og ut av rundkjøringer, jeg overholder vikeplikten min, jeg ligger et godt stykke bak bilen foran og unngår blant annet steinsprut, jeg bruker blinklys når jeg skal svinge enten til venstre eller høyre og jeg senker ikke farten fordi det kommer en fotoboks - eller såkalt jojo-kjører.

Hver dag gjør jeg disse tingene. Hver dag. Jeg tenker hver gang at kanskje de kan se åssen jeg gjør det, så kanskje de begynner med det også?

Men hva ser jeg?

Nesten aldri av noen av delene. Hvorfor, tenker jeg for meg selv. Hvorfor er voksne mennesker noen av de minst intelligente jeg vet om i trafikken?

Fordi jeg har et kall. Jeg har et kall om å revolusjonere veitrafikken, og velsigne bilistene med mine ekstreme trafikkunnskaper. Og disse tenkte jeg å dele med dere nå. Vi starter med denne, dette er et av problemene jeg har fått fra egen erfaring:



Dette skiltet betyr at fartsgrensen er 60 km/t på denne strekningen helt til du ser et annet skilt som viser et annet tall. Da er det den nye fartsgrensa som gjelder. Det kan være alt fra 20-110, så her gjelder det å følge nøye med. Står det 60 km/t, trenger du altså ikke å kjøre i 50 km/t eller saktere. Det er bare irriterende for de andre bilistene.




Dette bildet betyr at det kommer en fotoboks i nærmeste fremtid på veien. Denne fotoboksen tar bilde av deg og trafikkpolitiet sender deg regning i posten hvis du kjører for fort. La oss si du kjører i en 60-sone når denne kameraten dukker opp. Du husker jeg nevnte at hvis du kjører for fort, så kan du få bot? Det er ikke tull, hvis du altså kjører OVER 60 km/t forbi denne karen i en 60-sone, så vil du få bot. Derfor finnes det ikke nødvendighet i å kjøre i 50 km/t eller under, for du er helt trygg ved å kjøre akkurat i den farten fartskiltet viser deg.



Denne rabagasten her er et mysterium for mange. Det er en spak som vanligvis er ved siden av rattet ditt, og den kan du enten dytte opp eller ned; det kommer an på hvilken vei du har lyst til å kjøre. Er du for eksempel i et kryss, og du har lyst til å kjøre til venstre så må du dytte den ned. Vil du kjøre til høyre, så dytter du den opp. Jeg forstår at det kan være vanskelig å skjønne med en gang, men jeg anbefaler å øve og øve til det sitter. Slik unngår du misforståelser om hvilken vei du vil kjøre, så slipper andre å bråstoppe for deg. Nakkesleng er ikke spesielt godt, og folk kan få hjerteinfarkt av redsel.

Til slutt vil jeg komme med et bonustips til deg dersom dette blir vanskelig. Har du øvd og øvd, men ikke får det til så kan du prøve å finne noe som ligner dette:


Dersom du ser noe som ligner på bildet over, kan du glemme alt jeg har sagt om fotobokser, fartssoner og blinklys; her er det bare å kjøre på. Bokstavelig talt. Ræll så fort bilen bare klarer, og prøv å treffe midten av murveggen. Kan anbefales, dette kan faktisk være veldig morsomt! Murstein er min favoritt :)

Prøv murveggen først om de forrige tipsene mine blir for vanskelig, og hvis murveggen ikke virker kan du bare spørre meg om det er noe mer du lurer på. Jeg er åpen for alle typer spørsmål.

Ha en fartsfylt dag!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Så hyggelig at du vil si noe!