mandag 13. april 2015

Min første vår på lenge

Her om dagen gikk det opp for meg plutselig at i år er det første året på mange år jeg har opplevd våren i Østfold. Jeg har vært i USA, Lillehammer og Gjøvik de siste årene, hvor da våren naturlig nok tok sted der. Det gikk ikke opp for meg før mimmi tok med broren min, kjæresten hans og meg (+ hund) med på tur utpå kjære Viker. Hvor utrolig vakkert det er her! Vi gikk i skogen, langs hytter og parkerte båter, og kom til slutt frem til havet. Åh, havet, som jeg setter pris på deg. Jeg kunne ikke tenke meg å bo noen andre steder enn nettopp ved havet. Tror vestlendingene er enig med meg akkurat der!





Det er jammen godt å være tilbake der hjertet tilhører.

Østfold, der sivet skinner som gull i solen, åkrene er så grønne som på andre siden, flatmarka så åpent og fritt, og jeg får puste her. På alle de stedene jeg har bodd, har jeg ikke hatt den samme roen som jeg har hjemme.

Nei, dette året skal jeg få med meg, og jeg skal kose meg skikkelig.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Så hyggelig at du vil si noe!