lørdag 11. juli 2015

Søte mennesker

Innlegget mitt med irritasjonsmomenter over menneskeheten på sosiale medier er kanskje litt hardt, og jeg hadde samlet opp hva som irriterte meg i lang tid. Det betyr at jeg ikke var eitrende forbanna da jeg skrev innlegget, men at det var ting jeg hadde kommet på over flere uker. Da er det kanskje ikke like ille likevel?

For å balansere det litt ut, og for å understreke at jeg egentlig er en ålreit person, så har jeg også samlet opp ting jeg liker ved menneskeheten. Om det er på sosiale medier eller ikke, spiller ingen rolle. Jeg har nemlig tenkt på en ting ved mennesker som jeg rett og slett er litt nusselig.

Vi trenger alle tilhørighet, og er en av de aller største behovene våre for å fungere som vanlig. Venner, familie, kjernefamilie, klasse, arbeid eller lignende er viktig å for å føle seg inkludert og ivaretatt. Nå skal vi derimot ikke snakke om de psykologiske behovene vi trenger, men noe man kanskje har savnet fordi man føler seg som den eneste i akkurat den spesifikke tingen.

Bub er en svært tålmodig mann som sitter og hører på meg når jeg har noe på hjertet. Og det er ikke sjeldent. Det er som regel hele tiden. Og han hører på. Av og til kommer han med innspill også, noe han gjorde til akkurat dette tema: Mennesker er så søte når de går rundt med gruppen sin som interesserer seg for det samme. Altså at en person som elsker å tove ull melder seg inn i en gruppe med andre mennesker som elsker å tove ull.

Og det syns jeg er så utrolig søtt! Litt sånn... "Er det noen som liker å klatre? For da kan vi leke alle sammen og klatre i trærne."


Dette er forøvrig Astrid Lingren som klatrer i et tre. Verdt å dele.

Bub kom som sagt med innspill til akkurat dette om en kamerat som så inderlig ville inn i Vespaklubben. Han hadde verken lappen eller Vespa, så da hadde han som mål å skaffe seg begge deler for å kunne bli medlem. Lang historie kort, så cruiser han rundt på Vespaen sin i dag sammen med resten av menneskene som har Vespa og er medlem av klubben.


Her er de på tur, vettu.

Skjønner du hva jeg mener? Er det ikke ille nydelig?

For min del, tror jeg at jeg vil melde meg inn i "Vi som er crazy cat ladies", om den finnes. Det gjør det helt sikkert.


Ha det.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Så hyggelig at du vil si noe!