mandag 6. juli 2015

Trafikk. Igjen.

HVOR ofte blir jeg ikke dritirritert på andre trafikanter, enten om det er syklister, eldre, rookies, fartsgale, uvitende eller seigmenn? Altfor mange ganger. På jobb skulle jeg lede et magasinprogram fra radioen, og jeg trengte stoff å fylle timen med. Da liker jeg å ha noen vitser, sitater eller morsomme fakta på bordet, og gjerne litt for mange, slik at jeg kan skyte inn noe artig før jeg spiller en sang eller noe. Da ramlet jeg over en nettside (husker ikke hvilken, eller hvordan jeg havnet der. Sikkert Kvinneguiden) som hadde samlet en god del sitater fra personer. Det var ett som fikk meg litt til å tenke - klisjé eller ikke - og det var en kar ved navn George Charlin jeg kom borti. Mannen som er en anerkjent stand up-komiker, skuespiller og skribent. Du har sikkert sett noen memes av ham med noe lurt i tekstform under. Eller over. Samme det. Han sa dette (oversatt til norsk):

«Har du lagt merke til at enhver som kjører seinere enn deg er idioter, mens de som kjører fortere enn deg er fartsgale?»

Ja. Det har jeg.

Men sånn er det også, jeg kjører jo perfekt! Alle andre er mindre smarte, superfrekke eller rett og slett idioter.

Basta.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Så hyggelig at du vil si noe!