mandag 18. april 2016

Fotball og Paradise Hotel

Dette innlegget er til dere som syns Paradise Hotel er for åndssvake mennesker som ikke har noe sans for liv eller spiser hjerneluft til frokost.

Paradise Hotel, eller Pærra, kommer hvert år rundt februar/mars og varer i et par-tre måneder som tilbyr blant annet nye deltakere man blir kjent med, twister, eliminering, fredning, låsning, utflukter, morsomme sitater og filming, Pandoras boks, overraskelser, drama, folk som er seg selv 110 %, nye dancemoves og kanskje en ny tørris. Noen idioter må man selvfølgelig tåle med overdådige tanker om seg selv, men disse kan man møte på overalt. Med andre ord har Pærra mye å tilby for en kortere periode i året. Og da har jeg ikke engang nevnt kjolene til Triana.




La meg få sammenligne programmet med noe annet som også er svært populært blant folk. Ta fotball som et eksempel, som her er satt på spissen (hehe, spissen, hehe, hehe). Noen kamper er veldig bra, mens andre kamper er utrolig kjedelige. For min egen del, er de aller fleste kamper som det sistnevnte: Dritkjedelige. De eneste kampene jeg kan syns virke spennende er hvis det er VM når det nærmer seg slutten, og det går en tid før det skjer. For ikke å snakke om at Norge aldri greier å sparke ballen inn i mål, eller kan holde ballen utenfor sitt eget, så å heie på sitt eget land er utelukket. Alltid. Hvis de i det hele tatt greier å komme seg så langt, da. Det er jo en helt annen sak. Er det noen andre kamper enn VM ser du ikke annet enn løping frem og tilbake med en gjeng overbetalte. store barn som jakter på en sammenlappa gummiball, også begynner de å grine hvis noen tar på dem.





Altså, det er noe av det latterligste jeg ser. Noen ganger hiver de seg ned på bakken bare noen puster dem i nakken, og ruller rundt mens de kniper igjen øynene, flekker tenner og holder seg på hodet. For en gjeng med pyser. Er det ikke snakk om god og sunn manndom her? Og særlig om du sammenligner det med damefotball som spiller videre med blod rennende ned fjeset, men er likevel av en eller annen grunn ikke interessant for verdens befolkning om de kan velge. Her er jo faktisk Norge ganske gode også, så vidt jeg vet.





Det skal man altså se på, det skal man dra milevis for å se live, det skal man bruke tonnevis av penger på. Men om man ser på Paradise Hotel er man teit, selv om hver eneste episode garanterer spenning og overraskelser. Det er heller ikke hver eneste helg + flere dager i uken hele året.

Jeg sier ikke at ingen fotballskader gjør vondt, noe ser grusomt vondt ut på ordentlig også. Men når man kaster seg ned (gjerne foran mål) fordi de andre har overtaket så er det ikke noe poeng lenger, syns jeg.

Nei, forklar det de som kan. Du trenger ikke være enig, det er godt vi er forskjellige, og det syns jeg vi skal akseptere. Jeg gidder ikke å få «skjennepreken» nesten hver gang jeg forteller noen at jeg ser på Paradise. Jeg gjør i hvert fall ikke det til folk som ser på fotball, selv om jeg har mye jeg kan si. La oss nå få kose oss litt. Enten om det er fotball eller Paradise.



Ser du på Paradise? Hvem heier du på?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Så hyggelig at du vil si noe!