mandag 11. april 2016

Tanteklær? Perfekt

Jeans er kanskje det mest slitsomme det går an å ha på seg i hverdagen. De er trange å ha på seg, de er nesten for trange til å kunne sitte komfortabelt, de er umulig å ta på seg etter en har dusja og for min del går de sjeldent over rumpa. Som tidligere tennisspiller og sykling frem og tilbake til skolen som yngre, har jeg bygd opp en del underliggende muskler i stumpen som gjør at den egentlig er litt ute av proporsjon for standard jeansstørrelse. Men om jeansa først går over rumpa, kan du være sikker på at jeg må dra de opp sparkende med beina hvert andre minutt. Noe som kan føre med seg uprofesjonelle bevegelser og jeg kan få rare blikk fra kolleger. Eller andre mennesker. Derfor går jeg aller helst med tights som har stretch langt inn i sømmen og som passer de aller fleste former.




Ikke alle former alltid. Ekstra frustrert blir jeg når jeg først prøver en medium størrelse i en butikk som passer helt perfekt, men plutselig i en annen butikk er til og med large for lite. Det er et typisk tidspunkt som gjør at jeg helst vil sette meg ned midt på gulvet og klippe opp alle tightsa i butikken, fordi de ljuger på størrelsen. Dumminger…

Som med alle de andre underdelene mine i skapet, kan mange av tightsene mine også skli ned etter hvert og jeg må sparke de på meg igjen. Lite visste jeg at det var en eldre dame som skulle komme med fasiten.

Dessverre mistet vi et familiemedlem forrige uke som har betydd veldig mye for oss i mange, mange år. Jeg skal ikke gå inn på dette for mye av respekt for familien min, men hun var veldig sprek og glad i å handle klær. Hun etterlot seg masse klær vi gikk gjennom i går, og jeg hadde ikke trodd på en million år at jeg kom til å finne meg noe fint. Der tok jeg jammen feil. De tightsa jeg var så heldig å få med meg sitter så godt. De er langt nok opp på livet som gjør at jeg ikke trenger å røre strikken en gang for å justere. De sitter helt perfekt, stoffet er av god kvalitet og de er akkurat slik jeg ser etter. Og det beste av alt – det er small.




Sutt på den, butikken. Heretter skal jeg raide «kjerringbutikker».




Hvor handler du klær? Hvilken stil har du?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Så hyggelig at du vil si noe!