onsdag 13. april 2016

Trender jeg faktisk følger

... for en gangs skyld.

Du har sikkert opplevd at du noen ganger har så mye å gjøre at du gjør helt andre ting? Ta seg en lur eller noe? Vel, sånn er det med meg nå. Det er virkelig nok å gjøre på jobb for tiden, og særlig i dag siden jeg var borte fra jobb i går. Da ender jeg med å skrive på bloggen – som kanskje er noe av det dummeste man kan gjøre når en er så opptatt med andre ting. Jeg lurer på hvorfor det er sånn. Kanskje man gjør et forsøk på å nullstille hjernen og forberede den på alt som kommer? You tell me.

På YouTube florerer det med folk som ønsker å gjøre en karriere, og publiserer videoer som inneholder alt fra hvordan man sår urter til hvordan du kan bygge ditt eget kamera. I mitt tilfelle elsker jeg å se på folk som sminker seg, og elsker å lære nye ting innen denne kategorien. Her er det mange nye trender å hente, som baking, strobing og dewy skin, for å ta det på engelsk. En annen trend som er ute og går for tiden, er å ikke vaske håret. Ved å bruke tørrsjampo i stedet har du fremdeles rent hode, men samtidig skittent hår som skal gjøre det enklere å ordne det. Du får mer volum, og når du først vasker det igjen får du et skinnende og friskt hår med mindre skader fra sjamposkrubbinga. Hvis du vil, kan du sjekke ut mine topp tre YouTubere for tiden (innen sminkekategorien, altså):

 Samantha Ravndahl








Jeg skulle ønske disse var bestevenninnene mine på ordentlig <3

Hårtrenden har jeg hengt meg på, og det flyr tørrsjampo veggimellom for tiden – til kattas store skrekk. Til vanlig har jeg flatt, livløst og typisk nordisk hår, som vil si veldig tynt med fine og altfor glatte hårstrå. Når jeg bruker tørrsjampo blir det matt og jeg får volum nesten i taket (hvis jeg sammenligner med åssen det er til vanlig), og jeg kan tupere og fikse så mye jeg gidder. Juhu! Det sies også at frisører fra verktøy som rettetang og krølltang holder mye lenger om håret er litt skittent, og du slipper å rette det ut like mye. Fra å vaske håret annenhver dag, vaskes det nå kun hver fjerde dag. Kroppen vaskes fremdeles som vanlig, selvfølgelig. Når jeg først vasker håret igjen da, er det så blankt og fint!

Så det syns jeg er gøy, da.



Har du noen trender du tester ut for tiden? Henger du på YouTube?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Så hyggelig at du vil si noe!