onsdag 28. september 2016

De to årstider

Er det bare meg og et knippe bitte lite utvalg av mennesker jeg kjenner som elsker storm, ruskevær og torden? At Kari er på besøk, gjør meg egentlig ingenting. I går kveld da det stormet ute og jeg var alene hjemme, slukket jeg lysene, tok på meg pleddet og hentet tekoppen og tittet ut. Det var veldig koselig helt til jeg ble ordentlig trøtt av mørket. Så da la jeg meg. Jeg skjønner godt hvorfor du leser bloggen, jeg som er en såpass spennende person!!!!11one


Likevel må man selvfølgelig respektere naturkreftene. Det er flere trær som har falt, elver som oversvømmes, lyn som slår ned og ødelegger, det vet jeg. Jeg jobber i Gjensidige tre dager til, så jeg er enda 100 % kompetent til å anbefale dere å sikre utendørs verdisaker og løsøre før høst- og vinterstormene. Faktisk skal en ekstern artikkel om dette tema ut i desember dere kan lese på Gjensidiges nettsider. Skriver den as we speak.

Været er kanskje en av mine favoritting med høsten. Jo mer jeg tenker på det, jo fler ting elsker jeg ved høsten. Jeg elsker den lave, røde solen. Jeg elsker fargene på trærne, og at alt ser varmt, trygt og godt ut. Jeg elsker at luften blir litt friskere. Jeg elsker Halloween. Jeg elsker de mørke kveldene og teen jeg drikker. Jeg elsker at jeg kan sitte inne og se film på kvelden midt i uka uten å få dårlig samvittighet. Jeg elsker fårikål. Jeg elsker at tidligere år på denne årstiden så jeg alle vennene mine igjen på skolen. Jeg elsker kakao. Jeg elsker å sitte med teppe rundt meg.


Det eneste som holder meg tilbake fra å foretrekke høsten av alle årstidene, er at luften kan bli litt vel frisk innimellom. Når frostrøyken kommer ut av munnen når jeg puster, og jeg angrer på at jeg la igjen vantene hjemme, begynner jeg å frykte for de neste månedene. Vinteren er nemlig det aller verste jeg vet om. Det har ingenting godt for seg – det er drittkaldt og jeg får dårlig hud (og blir enda blekere), snøen sniker seg inn i absolutt alle sprekker du har i tøyet, jeg fryser ræva av meg og får så hard gåsehud at det gjør vondt, snøen er alltid bløt og i veien, man må måke og bli svett for å fryse igjen hvis man tar en liten pause og det er mørkt absolutt hele tiden. For å ta noe.

Hvis jeg må ta opp ting jeg faktisk liker ved vinteren, er at det er hvitt, mildere og lysere ute når snøen kommer. Julestemningen sprenger taket om snøen kommer rundt juletider også. Det er veldig pent når snøen glitrer i sola. Langrenn er ikke så verst i godt lag. Skøyter er gøy! Snødekte trær er fantastisk vakkert.


Nå gikk det akkurat opp for meg at jeg skriver et helt innlegg om været. Hvor gammel har man blitt?!



Hva er din favorittårstid? Og hvorfor?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Så hyggelig at du vil si noe!