mandag 19. september 2016

Hero of the day

Å starte YouTube-kanal er ikke bare bare, altså, det bare sier jeg med en gang. For det første er det mye utstyr som skal på plass og brukes på måter jeg aldri har brukt det før, man må se presentabel ut og ikke minst må man ha noe vettugt å komme med. Det er nok særlig det siste jeg kommer til å slite mest med. Foreløpig har det tekniske utstyret vært en liten utfordring, og det jeg skal bruke som mikrofon slo seg vrang og ble ikke registrert verken på PC eller Mac.

Som den tålmodige, rolige og beherskede personen jeg er, så var jo selvfølgelig ikke det noe problem.



Nei, jeg finnes verken behersket eller tålmodig. Jeg begynte til og med å kjefte på Bub fordi… bare fordi. Til slutt måtte jeg spørre ei venninne av meg i hvis munn aldri sier «jeg vet ikke». Hun er virkelig noen å se opp til, så kunnskapsrik og flink som hun er – Linn Therese, du er dagens helt og orakel. Innstillingene var ikke riktige i opptakeren. Vi lastet ned bruksanvisninger, vi så på YouTube og googlet oss i hjel – og ingenting av det vi fant fortalte oss den lille detaljen! Alle bare «så setter du inn USB’en så registrerer dataen din mikrofonen». EH NEI. Du må endre innstillingene først. Kanskje det er selvsagt for noen, men ikke for alle. Ikke for oss. Ikke le.


Så endelig tror jeg at ting faller på plass. Men så var det innholdet… Hva i alle dager skal jeg si? Hvordan kan folk bare sitte der og prate til et kamera som potensielt sett kan være flere hundre, tusen, millioner selv om man sitter klin alene hjemme? Det føles bare så utrolig unaturlig for meg at jeg blir helt klein bare av å tenke på det. At folk tør. Haha, jeg blir helt svett.




Hvordan i all verden lager man en introvideo? Har du noen forslag?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Så hyggelig at du vil si noe!