onsdag 4. mai 2016

Et mirakel har skjedd

Noe av det underligste som kunne skje i mitt liv, har nå skjedd. Og jeg er helt ødelagt og blakk.

Jeg har begynt å trene. Ikke bare en gang i uka i et par måneder, så gidder jeg ikke mer, sånn det vanligvis har vært. Nei, denne gangen er det snakk om instruktør, full pakke på treningssenteret med hovedfokus på kampsport. Det aller beste? Bub var den som hadde mest lyst til å starte med kampsport, nærmere bestemt kickboksing, og vi var på vår første trening i går. Vi var på kickboksing! Og jammen var det dyrt! Hællemåne, som folk betaler for å bli støl og ha det vondt i et par dager. Men som Bub sa, så kan det hende vi blir enda mer motivert av å møte opp et par ganger i uka når vi har betalt så mye for det. I tillegg har vi startet på Mudo, som er de beste i både Norge og Norden, som de sa selv, slik at vi antakelig får valuta for pengene. I første omgang tror jeg det holder lenge med et par dager i uka når jeg i dag innser hvor dårlig stelt det er med musklene mine. Instruktøren sa at til og med bare én dag i uka viser progresjon med denne treninga. Så nå er drømmen om #sk2016 … eller kanskje 2017, innenfor rekkevidde. For en gangs skyld.





Musklene mine orker nesten ikke å reagere i dag, så det å skrive dette innlegget her blir litt for mye for meg. Det er rett og slett ikke noe styrke igjen i armene mine. Det føles ut som jeg svetter enda fra gårsdagens økt.

I tillegg har vi mulighet for å bli med på yoga, taekwondo, og andre ting jeg ikke husker eller vi kan henge på gymmen hvis vi heller vil det. Hele tiden overalt i Norge. Det er jo veldig ålreit, da. Også trenger jeg ikke gå med sko. Det er påbudt å gå barbeint, og det er det aller beste jeg vet i hele verden. Det å slippe å måtte gå med tette sko, og varme sokker slik at føttene blir så varme at jeg ikke vet hvor jeg skal gjøre av meg. Så det er fint.



Meg om et par uker, regner jeg med. Kilde

Er det noen av dere som vet hvor lang tid det tar før man begynner å bli bedre etter trening? Jeg har jo ikke peiling lenger. Det kan vel ikke være så grusomt hver gang?




Er det en kampsport du kan anbefale?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Så hyggelig at du vil si noe!