tirsdag 12. mai 2015

Herbalife - hudprodukter

Ei venninne jeg jobbet sammen med i Disney World hadde etterlyst testpersoner på Facebook om noen ville prøve ut de nye hudproduktene til Herbalife. Da rakk jeg opp hånda og var først i køen, så dette er altså ikke et sponset innlegg. Selv om jeg fikk testproduktene gratis. Var bare prøvepakker, da. Jeg fikk også med noen bruspulvertabletter; én som skulle mer energi, og én som skulle hjelpe kroppen med å holde på væsken så jeg ikke tørket ut. Det fulgte også med et evalueringsskjema jeg skulle fylle ut etter testperioden. Det har jeg ikke gjort enda... Men det er for Herba Lifes eyes only. Eller noe sånn.

Anygay, jeg fikk produktene i posten som var dosert til en ukes bruk. Jeg tok bilder av trynet etter første ansiktsbehandling:


Ikke så altfor gærent utgangspunkt, om jeg får si det selv. Jeg sliter litt med uren hud enkelte steder i ansiktet, som du kanskje kan se hvis du titter litt nærmere på bildene. Innimellom får jeg utbrudd på haka, mellom øyenbrynene og på den ene siden av haka. Da kommer det store kviser som aldri blir klare, som derfor bare ... er der. Lenge. Sjukt irriterende. Samtidig sliter jeg med tørr hud, så jeg vet aldri hvilke produkter jeg skal bruke som både fukter og tørker ut kviser. For det er jo litt motstridende?

Første gangen skulle jeg skrubbe ansiktet etter (eventuelt i) dusjen, så skulle jeg påføre en mint-leire-maske etterpå som skulle virke i ti minutter.

Rutinene var slik at du først skulle rense huden med en aloe vera-gelé som skulle rense og preppe huden. Så skulle jeg bruke en line minimizer cream, som i grunn var ganske drøy og du trengte ikke mye produkt for å dekke hele fjeset. Veldig deilig og silkemykt å påføre egentlig. Så skulle jeg smøre enten krem eller gelé rundt øynene (kom an på morgen eller kveld), så skulle jeg påføre vanlig fuktighetskrem - enten for dag eller natt. 

Med andre ord var det mye som skulle gjøres, og jeg måtte stå litt tidligere opp enn vanlig for å rekke alt sammen siden jeg pleier å drøye så lenge jeg klarer. Morgenfugl? Ikke ho her, i hvert fall. Huden min var ikke vant til så mye greier, så jeg spurte venninna mi om hva dette kunne være. Hun sa det kunne være fordi huden fikk et slags "sjokk". Jeg ble altså seende ut sånn her i en times tid:


Det svei litt, og jeg hovna faktisk litt opp. Det ble litt verre etter at dette bildet ble tatt, men det måtte visst bli verre før det ble bra igjen. Rød var jeg i hvert fall! Det virket som kremene og geleene virkelig arbeidet på problemområdet, da, og det var jo fint.

Skrubb og maske skulle påføres to ganger i uka, og jeg følte meg rett og slett smashing med maska på:


Kunne ikke le eller smile, for da bare smuldra alt opp. Haha, jeg vet i hvert fall åssen jeg ser ut som gammel med rynker i hele fjeset. (Du har sikkert prøvd det før, hvis ikke så burde du prøve.)

Dette pågikk altså i en uke, og håpet til Herba Life var at alle problemer skulle vært borte i løpet av den tiden. Og resultatet var at ja, huden ble mykere og fuktigere, men det hjalp dessverre ikke fullstendig mot urenhetene mine. Tror jeg har en veldig vanskelig hud.


Det du derimot kan se, er at det virker som hudtonene mine har jevnet seg litt mer ut, og jeg har fått mer fuktighet til ansiktet. Angående urenhetene tror jeg at jeg ville trengt litt mer enn en uke for å ha fått bort alt sammen, dessverre.

On the other hand, så kan det være mange faktorer for hvorfor jeg fremdeles har urenheter. Det kan være fordi jeg tar meg mye i ansiktet med hender fulle av håndkrem (ganske tørr der også), kanskje det er fordi jeg snakker mye i telefonen på jobb, det kan være urent sengetøy, støv i lufta osv.

Jeg har i hvert fall gjort mitt, og Herba Life har gjort sitt for å få alt plettfritt. En vakker dag så får vi alt på stell.

For sikkerhets skyld, så setter jeg etter og før-bildene (ble så ille mye surr, så det ble i den rare etterfølgen) opp mot hverandre som en slags konklusjon:



Der ser du det. Hvis det er noen som vet hvilke produkter huden min trenger etter dette innlegget, så er det bare å skrike ut.

Sjalabajs!

2 kommentarer:

  1. Flink som klarte å følge alt opp,hadde gitt opp etter et par dager jeg.. :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Er faktisk overrasket over meg selv også!

      Slett

Så hyggelig at du vil si noe!