torsdag 21. mai 2015

Litta luring

I flere tilfeller har jeg opplevd at jeg kan se en person nærme seg til meg, og før vedkommende kommer til meg med spørsmålet så vet jeg allerede hva de lurer på. Déjà vu har jeg også titt og ofte, og jeg klarer snart ikke å skille mellom hva som er drøm og hva som er virkelighet.

Når det er snakk om sosiale normer, er jeg kanskje ikke sånn altfor best, men når det kommer til å skjønne hva folk kommer til å gjøre når det gjelder kroppsspråk eller hint - da er jeg faktisk ganske god!

Det virker fryktelig selvmotsigende når jeg skriver det ene innlegget, så kommer det andre her rett etterpå. Jeg vet ikke helt hva det er for noe, men å skjønne seg på andre menneskers adferd vet jeg litt. Derfor sliter jeg litt når de ikke viser eller sier noe som helst. Mamma har også den "evnen", som sikkert mange andre mødre også har. Ho er en av de få menneskene jeg vet om som alltid visste når jeg løy, eller om det var noe mer jeg skjulte bak setningene.

Nå som jeg selv har blitt litt sånn, så blir det verre for ho, se. Sånn det er i dag kan jeg nesten si hva som helst, og ho kan tro på meg. For eksempel var det 1. april - ja, 1. april, og jeg sa til henne at jeg ikke hadde mensen lenger. Det hadde gått en god tid siden jeg hadde det sist, selv om jeg gikk på p-piller. Da la ho ut om at jeg måtte kjøpe meg graviditetstest for å være sikker, og spurte om jeg ikke hadde tatt pillene mine hver dag. Nå skal det jo også sies at det er lettere å lyve over Facebook, og særlig når de var i USA med tidsforskjellene sine. Det var med andre ord ikke 1. april i USA enda. Men det er da helt ærlig ikke mitt problem. Så ikke ødelegg dette for meg, er du snill.




For ikke å snakke om Bub. Haha, stakkars, av og til syns jeg litt synd på ham fordi han alltid tror på ting jeg sier. Mange tenker kanskje at han burde lært innen nå, men nei. Og det koser jeg meg skikkelig med. Jeg kan finne på å si at jeg ikke har følelser i beina lenger, og med mange nok ord som virker overbevisende kan han godt tro på meg til slutt. Han tror alltid på meg til slutt.

Og jeg har bevisst ikke sagt at jeg lyver, for det ville jeg ikke gjort om noe alvorlig. Men det kunne jeg gjort.


Hva er det beste luretrikset du har gjort? Tissa de på seg?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Så hyggelig at du vil si noe!