tirsdag 12. mai 2015

The early bird gets the worm

Jeg kom to timer for tidlig på jobb i dag... Jeg kunne jo sett masse på Poirot først.

Yes, i går var det full kaos på jobb da jeg kom på morgenen. Vi hadde ikke lyd, og alt man hørte både på DAB og FM var sus. Herlig start på dagen, med andre ord, deilige mandag. Sjefen ringte og forklarte meg hva jeg skulle gjøre for å rette opp. Det gjorde jeg, men det funka ikke. Så da måtte hun komme, og hadde fått med seg den første sjefen for å finne ut av problemet. Siden det ikke funka å restarte maskinene som var i bygget, så da måtte vi sjekke de fysiske senderne våre - den første i Sarpsborg. Ut på tur! Da vi kom frem følte jeg ikke at jeg hadde så mye å bidra med siden jeg ikke skjønte bæret, så jeg var heller den som tok bildene.


Dette var den første senderen vi kom frem til. Boy, var det mange kabler og ledninger! Jeg turte vel egentlig ikke å ta på noe, så jeg var ikke til så mye hjelp tror jeg. De andre fant i hvert fall ut at det ikke var noe feil med den senderen, så det betydde at vi måtte dra til neste sender som befant seg i vanntårnet i Råde. Virkelig ikke bare bare å få tak i rett mann med nøkkel fra Råde kommune.


Nok en gang tilskuer til saken, og de to eldste måtte klatre flere kilometer opp i disse trappene som ser så vilt trygge ut. Nej... Nok en gang talte pingla i meg, og jeg tenkte at den stigen kom til å ryke hvis jeg også skulle klatre opp. Tre mennesker på rustpinner tok jeg ikke sjansen på.

Til slutt klarte de å finne feilen! Alt var bare en spak fra, for sikringen hadde røket. Så ja, alt det styret bare for å skru på en sikring igjen. 10.30 var vi på lufta igjen.

I dag måtte jeg komme ekstra på jobb også fordi vi driver med noe som kalles Våraksjon for tiden. Det er en slags kollekt til radioen, hvor alle lytterne sender inn et ønsket beløp til radioen siden vi ikke får noen form for statlig, eller andre typer støtte. Våre lyttere er jammen meg de beste menneskene jeg ikke kjenner. De har en enorm kjærlighet for radioen, og jammen er dem snille og gavmilde også. Jeg tror virkelig Radio Øst og dens lytterskara er unike i Norge.

Det var egentlig ikke det jeg skulle blogge om, men det ble visst et fullverdig innlegg likevel så i dag får du til og med to innlegg. Heldige deg.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Så hyggelig at du vil si noe!