lørdag 9. mai 2015

Nye baderomsopplevelser

Da det endelig ble klarert med katt og "eierskifte", altså at de forrige katteeierne godtok oss som fosterforeldre til Figgen, så ble vi fortalt at denne katten hadde merkelige vaner. At han hadde en spesiell personlighet, og at dette var et individ for seg selv. Så artig, tenkte jeg, og gleda meg til å bli bedre kjent med Figaro. Det tok ikke så altfor lang tid før vi begynte å se noen spesielle trekk ved katta, og skjønte fort at dette kommer til å bli svært hyggelig. Og litt spesielt. I og med at både Bub og jeg er merkelige fra før av, så er det mange ting jeg ikke tenker over lenger. For eksempel så kan jeg ta tak i Bub sin finger for å plukke oppi min egen nese for moro skyld. Det liker ikke han så godt, men han har begynt å blåse litt i det og det hender han bare lar meg holde på. Så ja, det er mange ting vi allerede er vant til, som kanskje ikke er normalt for folk flest. Liker vi å tro, da. Det er tross alt mye som skjer bak lukkede dører.

Derfor ble jeg både litt glad, og litt overraska over meg selv da jeg oppdaget alle de merkelige tingene Figaro gjorde. Jeg har tatt bilder i omtrent en uke, og allerede nå har jeg fått noen fine bilder:


Her har han lagt seg foran ytterdøra idet jeg kledde på meg jakke og sko for å dra på jobb. Dette er ikke første gangen han gjør det. Det virker kanskje som han ikke vil jeg skal dra, eller så vil han bli med meg. En katt på en radiostasjon hvor det kommer og går folk hele tiden tror jeg nok ikke er helt det store, så jeg må dra med et tungt hjerte hver gang han ligger slik.

Men det er ikke alt.

Han har blitt såpass komfortabel her hjemme, at han rett og slett tar den plassen han selv måtte ønske, når han selv måtte ønske.

Noen vil kanskje påstå at han har blitt litt bortskjemt, og at han er kongen i huset. Og det skal jeg ikke krangle på... Han er det. I starten prøvde jeg å "knurre" når han prøvde å hoppe opp mens vi spiste, og han gikk ned igjen. Men nå bryr han seg ikke om det lenger; han hopper opp likevel. Haha, jeg for svak. Jeg syns nemlig det er koselig absolutt alle de gangene han selv kommer til meg, og vil ligge ved siden av meg.

Vi skal videre, og denne gangen har vi en hel seksjon bare for badet:



Han elsker å drikke vann fra dusjen, og det er også noe vi ble fortalt da vi besøkte ham i hans forrige hjem. Jeg spurte om han hadde noen ting han pleide å gjøre, og det å drikke fra dusjen var en av tingene. Det han derimot ikke var vant til fra før, var å få lov til å ligge i senga. For min del, så er det å sovne til maling noe av det koseligste som finnes. Det er kanskje ikke så lurt å lære ham opp til det, men jeg har han mer enn gjerne oppi senga sammen med meg. Og Bub. Problemet er sammenhengen mellom bildet over og bildet under:

Det blir små, våte potspor på dyna. For han blir naturlig nok våt når han av og til står inni dusjen for å drikke. Selv om jeg kanskje burde gi ham forbud mot å traske rundt på dyna vår når han er våt, så syns jeg spora var så ille nydelige at jeg ikke hadde hjerte til å jage katta vekk. Har stadig ikke hjerte til noe når det gjelder han her. Og jeg tror han har begynt å skjønne hvordan han kan utnytte meg... Neida, han er som regel veldig snill. Han begynte å gnage på hånda mi her om dagen, men han turte ikke å bite hardt. Det var bare sånn kose-biting. Hvis jeg måtte nevne noe, liksom.


Som sagt, denne seksjonen omhandler badet, og han fant først ut at skapene var meget interessante.


Som jeg skrev til forrige eier også, det var litt spesielt å sitte og gjøre fra meg mens et par store, grønne øyne titter på meg. Da svarte hun med at jeg skal være glad for at det bare var skapet han hadde blitt komfortabel med; han ville nemlig opp på fanget da han var kattunge. Og det kan jeg egentlig tenke meg var verre (og mer upraktisk) enn dette.

Han har derimot fått seg et nytt favorittsted på badet:

Hylla er ikke bare interessant, den er også svært behagelig om vi skal tro dyret oppå der. Der har han ligget i et par timer i skrivende stund. Uskyldig, tenkte jeg. Helt til jeg måtte på do:



Glem det jeg sa om skapet, dette er rimelig spesielt. Du sitter der og gjør tingen din mens et dyr ligger bak deg og snuser litt i håret ditt.

Nei, Figaro er jammen meg et spesielt vesen, og jeg har blitt så innmari glad i han. Det tror jeg Bub vil påstå også, om dere spør ham. Jeg bare gleder meg til å se hva mer han finner på :)



Sjalabais!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Så hyggelig at du vil si noe!