torsdag 28. oktober 2010

"Pain is fear leaving the body"

Syns det var et ålreit uttrykk. Jeg har ikke blogga noe mer, for jeg ville at neste innlegg skulle være resten om tattoveringa mi. Nå har jeg fått bildene, så nå blir det liv i heimen! Skal prøve så godt jeg kan å beskrive hvordan det var, men merker detaljene ikke sitter like hardt nå lenger som for en uke siden. En uke siden i dag, faktisk. (Jøss, ere SÅ lenge siden jeg blogga sist..? Beklager!)

Så her er resten av bildene. Alle er tatt av Kine.

Her har tattovøren tegnet ferdig bildet, tegnet over og satt malen på meg. 

Et nærmere bilde av tegninga. Husk at dere kan trykke på bildet for å få det større!

Max gira, som Marte antakelig ville kalt det.

Hadde ikke spist først den dagen, så Thomas gikk og kjøpte sukkerholdige input til meg. Man skal visst ha spist før man tar tattovering, ellers kunne man svime av. Gikk bra heldigvis.

Her er vi igang! Merka det kilte i magen hver gang jeg så mannen, eller Tommy som han heter, komme. Ble letta da han gikk ut for å ta seg en røyk, men da han kom inn igjen var det rett under nåla.

Outline-smerten var egentlig ganske grei. Det var bare enkelte steder det var litt vemmelig, som på baksiden av underarmen og rundt albuen. Fikk på en måte litt kjerringstøt-feeling rundt der. Følelsen av outlinen var egentlig litt som en kniv som skar deg rundt omkring. Den smerten var grei, faktisk.

Da var outlinen ferdig, og Tommy gikk ut for litt "frisk luft" igjen. Da kunne nervene roe seg litt.

Begynte å bli litt svett av all muskelspenninga. Og de fra helsesjekken sa jeg burde trene mer...

Etter ca en time med fargelegging med grått, var den nesten ferdig. Derimot var denne smerten ganske ubehagelig, om jeg får si det selv. Gjorde faktisk vondt. Det er ikke noe særlig å stikke tusen nålestikk over et allerede farget område + det hvite for å få frem hightlightsa. Til slutt bare orka jeg ikke å syntes det var vondt lenger, så jeg bare lå der og godtok smerten. Ble så sliten også, vettu.

Endelig ferdig! Tror dette er dagen etter, for resten av dagen gikk jeg med plaster over tattoveringa. Du kan også se at jeg er en smule hoven... Sånn det ligger an nå, klør det noe helt forferdelig. Som å ha et stort myggstikk, faktisk! Blir nesten desperat når jeg heller ikke kan røre det noe særlig. MEN jeg syns resultatet ble ganske kult, og jeg angrer fremdeles ikke på at jeg har gjort det. 

Derimot beklager jeg litt til besteforeldra mine som antakelig ikke syns det her er noe kult, og at jeg en dag blir gammel og den fremdeles er der, men når jeg først er ung og dum kan jeg like gjerne tattovere meg. Det ER litt moro å tenke på at jeg har tatt tattovering i Florida, da... Er ikke så mange nordmenn som har gjort det :)

Nei, nå skal jeg legge meg. Så kan dere forvente flere innlegg fremover, for nå er dette innlegget gjort, og jeg skal til Universal igjen i morra med mine godeste Kine og Sunniva. Girl time!

2 kommentarer:

  1. Hva sier egentlig disney om dette? Vet de at du har tatt tattovering? Den var hvert fall sykt kul :D

    SvarSlett
  2. Jeg har vist den til flere av koordinatorene, og de sier bare den er kul! Så lenge den ikke syntes på bar hud (altså at skjorta er over tattoveringa) går det helt fint :) Hadde den syntes på bar hud hadde jeg måttet ta sminke over. That's it ^^,

    SvarSlett

Så hyggelig at du vil si noe!