søndag 10. oktober 2010

Spader og sjokoladeoreo

Skulle drive med yndlingssysselen min - å tømme oppvaskmaskina - da jeg ble litt... Vet ikke? Overrasket i en merkelig forstand? Som i at det var kjemperandom, egentlig.

Det lå nemlig to bøtter og to spader der. Ikke som i oppvaskbøtte, men som i sandkassebøtter og bitte små spader! Haha, først skjønte jeg ikke hva det var, før jeg bøyde meg ned for en nærmere titt.

Søtt, da. I leiligheten er alle over 18-19 år liksom.

Sitter og eter Oreo med sjokoladekrem og et glass melk. Akkurat nå, faktisk.

Så har jeg fått ny telefon, og med ny telefon vil si nytt nummer!
Det nye nummeret er 407-715-7068. Use it well...

Fornøyd. Var egentlig ikke den telefonen jeg ville ha, men bruker heller 79 dollar på en mobil jeg kan bruke, fremfor å bruke 700 dollar på en telefon jeg kanskje ikke kan bruke i Norge. Taper mindre på den her.

Men så, dere. SÅ har jeg fått litt spørsmål, egentlig som jeg tenkte å svare på her. Mye greiere å gjøre det sånn, i tilfellet noen andre også lurer på det samme.

Hei! Gøy å lese bloggen din. Jeg kommer ned 7. desember, og skal jobbe i raiden! Morsomt å se hvordan livet der nede er! Men så vidt jeg har forstått jobber du også i raiden.. Kan du gi meg et ærlig svar på hvordan lønna der nede er? Hva tjener man ca i uka? Og holder det til det man trenger? :)
Mange spørsmål på engang her, men håper du tar deg tid til å svare. Fortsett det gode liv, så kanskje vi sees i desember 

Hey! Takk for det, koselig å lese :) Festlig i raiden, altså, det må jeg bare si. Miljøet her er helt enormt. Vi er en god liten gjeng!
Et ærlig svar på om lønna er bra, er nei. Den er ikke veldig bra. MEN om du har, som meg, vært student et år med penger fra lånekassa, får du mer utbytte av den lønna du får her nede enn du får for pengene i Norge. Jeg klarer meg helt fint. Dog, det kan være greit å ha jobba litt i Norge og spart opp litt ekstra før du drar. Er veldig mye fint her, og du kommer garantert til å ha lyst til å kjøpe både det ene og det andre. Selv hadde jeg spart opp ca 30.000 kr, og jeg har fremdeles en del igjen. Jeg har kjøpt blant annet den nye iPod touch, to telefoner og merkeklær fra outlet. Det er også ting du trenger i begynnelsen, som dyne, pute, laken, håndklær osv, for ingenting av det er her fra før. Det er møbler, bestikk, tallerkener, kjeler og andre kjøkkenfasiliteter her, men det er stort sett det.
Dog, det har hendt at en bedre jobb i Norge med bedre betalt har fristet mer, og noen har reist hjem for å jobbe der istedet. Personlig ville jeg aldri gjort det, dette er once in a lifetime, men det er selvfølgelig opp til hver enkelt.
Håper det var svar greit nok, og hvis det er noe mer, er det bare å spørre så skal jeg svare så godt jeg kan!
- Carina

Det er bare å fyre løs, alle sammen! Jeg tror jeg kan dekke det meste :)

2 kommentarer:

  1. Takk for svar! Jeg gleder meg virkelig til å komme ned! Håper lønna rekker til det meste i hvertfall. Hvor mange timer jobber man i gjennomsnitt i løpet av en uka da? Det varierer sikkert veldig men. Fikk 8 ukers varsel så mye sparing blir det ikke, men skal nok få karret med meg litt! Da sees vi i desember da! :)

    SvarSlett
  2. Bare hyggelig! Svarer her, jeg :)
    Den gjør det, altså. Må selvfølgelig tenke en smule økonomisk også, men alt i alt går det veldig fint. Timene varierer mellom 30-45 i det siste, faktisk. Du skal ha minst 30 timer i uka, så du får minst ca 240 dollar i uka. Det er før trekk for leie og evt forsikring, da. Jeg regna på det her om dagen, og hvis du skal fordele summen på hver dag, kan du bruke ca 20 dollar hver dag. Trenger egentlig ikke så veldig mye mer enn det med mindre du skal noe spesielt, for når du jobber har du ikke for god tid til noe annet.
    Ja, vi sees veitu!

    SvarSlett

Så hyggelig at du vil si noe!